Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 5258 ggr
bustas
0

Fiskallergi?

Har vi någon här i forumet som sett någon förändring då det gäller fiskallergi efter inträdet i LCHF: livet? Min dotterson (13 år gammal) har fiskallergi sedan två års ålder och min undran är således, kan LCHF hjälpa?

Man kan ju gissa att det hjälper då det finns vittnesmål om just fördelen med LCHF för dem som har allergi. Men finns det någon som konkret kan vittna om just fiskallergi?

[DaBiork]
0

Har ganska kraftig fiskallergi, reagerar på allt som har med fisk att göra, även lukt och dåligt torkade bord…

Såhär efter 11 månader kan jag inte säga att jag märker nån större skillnad, reagerade t ex på ett omslagsplast till en möbel i helgen (troligen hade lastbilen transporterat fisk innan eller tillsammans med möbeln) men jag hoppas ju!

bustas
0

#1 Aj aj! Det där var dåliga omen.

dufva
0

Fisk vet jag inte hur det är med men pollenallergi blir ofta bättre när man slutar belasta kroppen med vete, så varför inte?Glad

[DaBiork]
0

#2 Nu är det ju också så att eftersom jag har problem med fisk (astma pga lukt, rinnande ögon och svullna läppar vid hudkontakt, retur på maginnehållet om man råkar få i sig den minsta smula) och efter 40-talet år har vant mig vid att undvika varan på alla upptänkliga sätt så känns det lite skrämmande att bara pröva också. Har under en tid planerat att ta ett nytt allergitest, men det har inte blivit av än. När jag tagit testet borde det ju gå att jämföra med gamla tester, då kanske vi får svaret.

Däremot kom jag precis på att jag inte ätit anti-histamin nästan alls i somras, brukar knapra i mig rätt mycket sommartid annars, det tyder ju på att allergier kan förbättras med den här kosten. Så hav hopp!

bustas
0

Japp! Hav hopp var ordet.

JAUS
0

Många allergier kan man vaccinera bort (pollen, nötter, hund/katt etc). Vet dock inte om det gäller även fisk. Jag tänker vaccinera bort min gräsallergi.