Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsovinster
Läst 8145 ggr
fialiten75
0

Normalt blodtryck nu :) (+ lite allmänt tjöt ;))

Är bara så glad :) var och tog mitt Blodtryck härom dagen. Har legat lite högt, inte jättehögt men förhöjt och min gyn har varit bekymrad för att skriva ut p-piller vilket gjort att jag bara fått tre månader i taget ett bra tag.

Nu hade jag 122/90 :) kanske inte perfekt men normalt!!

Tänk vad knappt 16 kg och LCHF kost kan göra på fem månader :)).

Går trögt med vikten nu dock 0.5kg på 4 veckor och bara mm på måttbandet… men jaja det får väl ta den tid det tar, hoppas fortfarande på att få bort 10 kg till sommaren… men skulle det inte bli så är det ok.

Jag bör väl gå ner sådär en 20 kg till men jag tänker inte dö än på ett tag (är 35 ;)) så jag hinner nog det så småningom. 

Lite sur är jag för att gymmet som öppnat nästan granne med mig… är SKIT!!! Trist inredning, sterilt och skittrångt, dåliga maskiner och väldigt dåligt med lösa vikter.. finns heller inte ett enda bord med en stol där ungarna skulle kunna sitta och kolla film eller så…nä får bli ngt annat.

Får nog acceptera att det får bli gym varannan vecka när barnen är hos sin far och träning i form av lek och lite övningar hemma när barnen är hos mig. Känns lite dyrt bara att inte kunna utnyttja gymmet varje vecka :S.

Mitt liv är fantastiskt :D! kram på er alla!

sockerfri
0

Grattis :-D Jag blev glad över att läsa om ditt blodtryck; jag dras fortfarande med högt Blodtryck efter min förlossning för 2 månader sedan (fick havandeskapsförgiftning) och måste äta blodtryckssänkande medicin- vilket jag avskyr!

Jag har tidigare ätit lchf-kost och mått super och ska börja med det igen, fast inte så strikt med tanke på att jag ammar. Förhoppningsvis kan jag få ner blodtrycket (och vikten!) med hjälp av god och fet mat.

Lycka till i fortsättningen!

Kim-X
0

Oj, vad kul! Grattis fialiten75!!! Skrattande

Sockerfri, ursäkta en nyfiken fråga…men Varför skulle du inte äta strikt för att du ammar?

sockerfri
0

Kim-X; jag är "rädd" att jag börjar gå ner för mycket i vikt…man ska ju inte gå ner i vikt när man ammar. Fast det är ju inte säkert att kilona börjar rasa bara för att jag ändrar kosten - det hände dock första gången jag började undvika kolisar (3 år sen).

Kim-X
0

Men det har ända fram tills nu varit både naturligt och normalt att man ska gå ner i vikt när man ammar. Det är ju under den perioden man återställer sin kropp och amningen bidrar till detta.

Naturligtvis ska man inte bli underviktig och musklerna ska man spara på. Eftersom LCHF också bygger upp kroppen så borde det vara det mest optimala att äta för att du ska ha rätt vikt hela tiden… för jag gissar att det är inte daller du är ute efter att spara på…Flört

Man slutar aldrig att förvånas över den s k hälso- och sjukvårdens påståenden som ständigt står i strid med naturens ordning och allt som är och har varit normalt i alla tider. Vad får dom allt ifrån?

Men oavsett, välj det som känns bäst!!! Det är ditt race och din kropp och lycka till oavsett hur du gör! Glad