Restaurangtips Malmö
Ikväll var maken och jag på Urban Grill Hickory och maten var sååå god! Maken frågade om de hade mjöl i sina såser och de hade de inte. De använder äkta smör också :)
Det bästa är att man väljer vilket kött man vill ha (och hur mycket, betalar där efter) sen väljer man mellan olika tillbehör (jag tog grönsallad) och till sist väljer man sås/kryddsmör mm. (fanns även cole slaw - det dock inte om innehållet). Jag valde beasås och vitlökssmör.
Jag trodde att jag skulle få löjligt lite smör, såg jag beställde två portioner (á 5 kr) och det blev mycket!
Gott var det och inte fasligt dyrt. De hade även hemlagad glass på äta grädde och bär. Inget vanligt socker, dock lite vaniljsocker (så känsliga ska nog akta sig).
Jättefin service :)
Under min fläskfilé ligger lite broccoli och någon morot (detta, tillsammans med den bruna såsen annonserades det dock inget om i menyn - vad jag kan minnas)
Är lite trött, därav stavfelen, men hoppas ni förstår vad jag menar
Tack för tipset.
Skickar tipset till vännerna i Malmö. Tack!

Låter bra, men frågade du om glutamat? Det finns nästan alltid i grillkryddor. Kan ju vara bra att veta för den som är känslig.
# 2 och 3 Vassego, hihi.
#4 Nej, glutamat frågade jag tyvärr aldrig om, så det vet jag inte. Hade lite bråttom när vi skulle välja restaurang, så jag fick nöja mig med att det var väldigt LCHF-vänligt i övrigt.
#5 Spännande, ska kolla in länken :)
Espresso House på ILVA i Malmö (Svågertorp) hade burkar med stekt bacon och kycklingfilé, som gick att få utan salladen, kostade då 39 kr, gott till kaffet, haha. Men nyttigare än en mumsig morotskaka.

Jag hålle med dig, jättegod mat och man väljer själv tillbehör, bra service.
Jensens böfhus var jag på i förra veckan, oj så gott, väljer själv och byter ut varor man inte vill ha. Prisvärt även det stället. En underbar dessert chokladkaka, nötter och mjuklass, frivilligt
men gott.