Mikaelka's tråd
Ikväll har jag ytterst stor ångest över diet och allt vad det innebär. Har gått upp ännu mer i vikt och måttbandet visar ett par cm till. I och för sig var jag uppe hos min mamma över påsk och frossade i kolhydrater i syfte att se om något förändrades med min mage (det gjorde det inte, inte mkt iaf) så jag antar att jag dragit på mig en hel del vatten.
Iallafall, här kommer en förebild och sedan nu för ett par veckor sedan, då det gått två månader. I vanliga fall känns det som om inget händer, jag bara deppar.
Säg mig nu ärligt, har något hänt alls? Det kändes innan som om jag lagt på mig så himla mycket muskler och att jag bränt en massa fett men nu känns det som om det inte hänt så mycket alls på lång tid.
Därför lägger jag ut min bild här, trots att jag knappt klarar av att titta på den själv, har grymma komplex över mitt insjunkna bröst etc. (Kanske blir lite terapi?)

Jodå, det syns. Magen är mindre, och kärlekshantagen är mindre.
Jag är ingen expert på sånt här men den högra bilden ser smalare ut än den vänstra…?
Några uppmuntrande ord: Du ser helt OK ut, tycker inte du ska ha komplex över din kropp.
Man brukar känna sig svullen efter man har ätit godis, åtminstone gör jag det och det tar en vecka innan det försvinner.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Det känns som en ganska stor skillnad mellan bilderna, måttbandsmässigt måste det ha hänt en hel del? En mycket tydlig förbättring! Grattis till det!
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"
Nja, det är det som är det jobbiga, midjemåttet går UPP.

Skillnaden är tydlig och stor. Axelmusklerna är tydligare också. Förstår verkligen inte vad du har komplex över. I mina ögon har du fin kropp.
Jag tycker man ser en tydlig skillnad och du behöver inte ha komplex. Var bara glad!
"Efter regn kommer solsken." Det tycker jag är fint!
Tack alla… Hoppas jag kan återvända till denna tråd med ännu mer uppmuntrande bilder. :)

Jag ser också en tydlig skillnad. Har du mätt magen tvärsöver naveln? På bilden ser det ut som en mätbar minskning.Det ser bra ut.
går helt tydligt åt rätt håll; inte för att du hade alltför rund mage tidigare heller… jag är nog rundare t.o.m nu när jag gått ned 7 kg…
fortsätt så här bara!
Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg
LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017
Sockerberoende.
#8: Jo, har mätt över naveln samtliga gånger och det är samma person (min sambo) som mätt!
#9: Hehe, det beror ju på vad man siktar på också, vad man ska ha det till liksom. Jag håller ju på med yoga (börjat igen efter några års uppehåll) samt akrobatik/gymnastik så fläsket blir liksom bara ivägen!
#10 Men då handlar det nog om att kroppen håller på att omfördela saker och ting. 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#11: Jo, jag hoppas verkligen det! :) Känns faktiskt lite bättre nu, ska fortsätta mer motiverat med träningen och kosten och se vad som händer!

Bortsett från att jag tycker du ser slankare ut runt torson på högra bilden så tycker jag att dina trapz (övergången mellan axel och nacke) ser tydligare ut = definitivt antingen mer muskler, mindre fett eller både ock. När jag tittat en stund till ser det ut som att bröstkorgen är lite bredare också. Kan vara så att du bygger muskler innan fettet börjar krympa bort, då blir man större i cm också (det är mitt eget problem, jag växer både på vågen och med måttbandet, men jag tränar rätt hårt också).
Det är ok med snedsteg, man gör sådana ibland. Ens viktnedgång eller diet är inte förstörd för det - bara en smula mer utdragen över tid. Keep it goin' man!

#13 Jag tror på din förklaring "Raring". Muskler byggs under fettet och därför kan kroppen till en början bli större. Det kommer att ge den effekt du vill ha. Kämpa på! 
Man ska verkligen inte lita på vågen! Har en rätt ny våg som har funkat rätt bra, har dock inte vägt mig på den på ca en månad. Nu när jag var i Göteborg vägde jag mig lite snabbt och så visade vågen på 85 kg. Nu igår ikväll när jag vägde mig visade min våg på 80.7!!! Har inte vägt så lite på flera år och det skulle innebära att jag gått ner nästan 5 kg på ca 3 veckor! Imorse efter att ha kissat kom jag på att jag vägt mig dagen innan och var tvungen att kolla. Då vägde jag 82.7! Så man ska definitivt inte lita helt på vad vågen säger. Bevisligen så har jag ändå gått ner några kilo så jag är nöjd! :)