Andra gången värre?
Jag var duktig LCHFare för nåt år sen, men sen gick det åt skogen pga olika saker (sjukdom i familjen), så nu har jag börjat igen sen en vecka ca.
Men jisses vilken huvudvärk jag har denna gången. Så besvärligt var det inte sist, tycker jag.
Nån som har märkt skillnad när ni börjat om?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag återstartade för en månad sen, och förra gången jag körde var 2008. Tycker det går riktigt bra nu, hade väl inga större problem förra gången heller. Lite trött i musklerna kanske nu, och sendrag ibland.
Har nu tänkt att försöka avstå från nötter och choklad, då det ger mig samma elände som vanligt godis. Tror det var sådana saker som ställde till det för mig sist, och även "bröd" och "lchf-godis" som jag aldrig lyckades med. Blev äckligt och så kände man sig tråkad och åt vanligt bröd eller godis istället.
Så nu tuggar jag inte ens tuggummi…. Och hittils rullar det på fint.
Kul att få se den fina bilbilden. Tror att det var 1964 som jag var ute på provåkning med den då helt fabriksnya och försedd med speciella mätinstrument för att köras i Midnattssolrallyt.
Provåkningen ifråga skedde någonstans mellan Uppsala och Vattholma, ute i skogen med stengärde på båda sidorna på en väldigt smal väg, enligt chauffören (Leif Andersson, som var kartläsare) skulle rallyt starta där och köras av Picko Troberg. Farten otroliga 168 km/tim därute i skogen. Och jag var med och höll mig i sitsen för det fanns inget annat.
Ett litet minne bara som det nu efter så här lång tid är lite kul att dela med sig av även om det inte handlar om LCHF.
Tung i huvudet/huvudvärk, är sånt jag känner av när jag drar ner på kh. Och då kanske ändå det bara handlar om sänkning från 15-18 g, till under 10.
Tror inte jag hade besvär med just det när jag startade upp från början.

Jag tycker att det tar längre tid innan kilona börjar att rinna av mig. Har för mig att det gick snabbare förra gången men det kan även bero på att jag vägde bra mycket mer då. Kan oxå känna att jag inte fått samma kick (pigg osv) som förra gången men oandra sidan har jag inte hållt på så länge nu ….