Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 6404 ggr
trikz
0

Citron paj

Jag höll på att mixa och trixa. Jag skulle cervera en efteretspaj efter kräftorna. Och eftersom min pappa är alergisk mot nötter så kan jag inte använda nöt mjöl som annars hadde varit på tal. Resultatet blev riktigt bra!

Pajskal:

1 dl PO-fiber, 

1 msk Fiberhusk, 

½ tsk bakpulver,

75 g rumsvarmt smör,

1 äggula,

3/4 dl vispgrädde

3/4 dl sukrin

Fylnig

3 Ägg

1 dl Sukrin

0,5 dl Bake pr

0,5 dl ovispad grädde

1 Citron

Blanda alla ingredienser till pajskalet. Grädda i 180 grader i 15 minuter.

Vispa ägg och sukrin poröst. Blanda därefter i bak pro, grädde och rivet skal och saft av cironen. Grädda i 180 grader i 15 minuter.

Servera vispad grädde till!

karinafp
0

Snälla, skriv ihop ordet! Det heter citronpaj, eller säger du "citron - paus - paj"?

soderen
0

Jag har bokmärkt

Är nämligen också nötallergiker.

ullebull
0

trikz, tackar

Låter jättegott, skall bokmärkas, blev det en stor paj, till hur många jaja med normala bitar alltså??

#1 onödig kommentar. Ingen skola vi går i.

Magica1970
0

#3 Nödvändig kommentar. Det är en enkel svensk skrivregel, men många slarvar och betydelsen blir helt annorlunda (citron paj – på "bebisspråk" är citronen visst trasig …).

Maggan71
0

Låter mumsigt! Citron är så bra eftersom det inte blir sötsliskigt, utan fräscht och gott! Ska testas! Tack!

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

BoelLouise
0

Låter riktigt gott!Skrattande

trikz
0

#1 & #4 Nu är jag ganska less på att jämt få komentarer om stavnig!!! Jag har faktist dyslexi och det inebär att jag har problem med stavnig! Och nej stavprogram tar inte all ord!!!!

# 3 Tack jo det blir en stor paj =)

ullebull
0

#4 inte alls en nödvändig kommentar. Vi är inga bebisar härinne, vi fattar, hm… ja en del av oss i alla fall.

Tack för receptet och jag tänker testa, du får höra resultatet senare haha.

Du…. bry dig inte om kommentarerna ang stavningen, en del är bara så otroligt dumma. Bli inte skrämd, fortsätt du att skriva här, du är jättevälkommen och det är inte en språkskola vi går i, haha.

Kram och kör du vidare bara.

trikz
0

#8 Jo jag väntar med spännig Glad 

Tack jo jag ska försöka att bortse från sånna komentarer om stavnigen men det är inte så lätt eftersom jag får det i stort sett varge inlägg jag gör.

Maggan71
0

trikz

Det märks när du skriver att du inte "slarvar", utan faktiskt har problem, dvs dyslexi. Jag har inga som helst problem att förstå vad du menar, så fortsätt skriva!

Jag håller med ullebull till fullo! Skrattande

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

magma
0

#10: Samma här. En annan regel- en etikettsregel- är att om man nu vill ge kritik så försöker man göra det konstruktivt och på ett sätt så inte personen tar illa upp, och undviker att klampa fram som en elefant i en porslinsbutik. I just det här fallet förslagsvis genom att faktiskt skriva en kommentar till trådens ämne, om man nu känner sig nödgad att sedan kritisera.

Kanske kan man t.o.m ha i åtanke att personen man står beredd att kritisera, eventuellt har svårigheter med det som man själv klarar av utan problem?

#0: Tack för att du lade ned tid på att skriva ned ditt recept och delade med dig! Fortsätt att skriva, ju fler som gör det desto större bredd på innehållet här på forumet:)

trikz
0

Det är tur att alla inte är "moraltanter" och eftersom vi är inne på ett forum och inte i skolbänken. Det viktiga är väl ändå att man förstår vad som står!

#10 & #11 Tack jag kommer att dela med mig av mina resept. För menigen är väl ändå att man ska insperera varandra Glad

ToFat
0

Det låter spännande! Citron är ju så friskt.

trikz
0

Presis Glad

Leifanders
0

Nu har jag precis gjort den här och den blev riktigt bra.

Nästa gång ska jag göra i en större form och göra lite mer fyllning så det blir tunnare botten tror jag.

Ska bli intressant att se vad sambon säger när hon kommer hem…