Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 9865 ggr
Tankergirl
0

Aldrig mer kollisar...

Jaha, fuskade rätt gott den sista veckan.

Ätit naturgodis var och varannan dag, och avslutade veckan med ett restaurangbesök där jag åt tre rätters, vitlöksbröd med tsatsiki, kyckling med baconmousse och klyftpotatis och avslutade med Chokladmousse, gädde samt jordgubbar. För att inte tala om all söt cider jag drack.

Men aldig mer!!
Jag är trött som om jag håller på att bli sjuk, har ont i huvudet och får inget gjort över huvudtaget idag :S
Jag vet att jag har varit sådan här förut innan jag åt LCHF, men inser nu hur jäkla gott jag har mått på LCHF-maten.

Fy sjutton, känns nästan som om jag har en allergisk reaktion mot allt jag har ätit.

ALDRIG MER!!!!

[akaron]
0

Bara att ta nya tag nu! För mig resulterar sådana bakslag i viktuppgång med en svullen kropp som lagt på sig både vätska och lagarat fett. Huvudvärk kommer som ett brev på posten liksom ett utbrott med accne. Se till att dricka mycket och försök komma ihåg nu hur dåligt du mår och peppa dig själv till att hålla dig på banan för det är helt enkelt inte värt smakuppevelsen för en kväll för att sedan må dåligt och sockersuget vill i alla fall inte jag ha tillbaka. Välj bara rena nötter om du köper naturgodis, inte de chokladdoppade eller smaksatta. Och köp bara det som du för stunden kan unna dig att äta upp. Alltså inga jättemängder.

Tankergirl
0

Jo jag vet, nya tag idag och har hållt mig under 10g kollisar idag.

Jag har faktiskt konstigt nog inte lagt på mig några kilon, men inte gått ner ngt heller. Men acnen finns här som ett brev på posten, och jag har varit jätte törstig hela dagen och druckit massor.

Och jag ska nog inte köpa några fler naturgodisar, har så lätt att trilla dit. Så bättre att hålla mig borta antar jag.

Fiana
0

#2 Ropa inte "hej" för tidigt, viktuppgången kommer oftast flera dagar efter när det gäller reell viktökning och inte bara vattenvikt. Så om det händer om några dagar tro inte att det är vad du ätit precis innan då som orsakade det.

När det gäller "naturgodis" så tycker jag det hjälper att hålla sig borta med att titta närmare på innehållsförteckningen och se att det inte är ett dugg bättre än vanligt godis.

[akaron]
0

Låt bli vågen på minst en vecka, helst två. Ställ undan vågen på ett otillgängligt ställe, plocka ur batterierna eller liknande, om du upplever det svårt att låta bli den. Annars är det risk att tappa sugen. Törsten du upplever är allt vatten kroppen strävar efter att få i sig och de syns på vågen sedan.

Tankergirl
0

#3 Kanske det, men jag är attans så stolt över mig själv idag. Har varit i affären två hela gånger, totalt sugen på allt onyttigt men ändå lyckats låta bli att köpa ngt. Har hållt mig på 14g kollisar idag och mår faktiskt skitbra igen!!!  Ska försöka så långt jag kan att hålla mig borta från allt vad godis heter eftersom jag triggar igång mig själv totalt på det.

Har dock ett problem till nu, fyller år i nästa vecka och vet inte alls vad jag ska hitta på att baka för ngt gott eftersom min släkt kommer hit på söndag för kalas…Något tips??

#4 Ska försöka att låta bli vågen, men när det gäller mig är det inte det lättaste. Jag är beroende av den tyvärr, har precis nyligen lyckats kämpa mig ner till att "bara" väga mig en gång i veckan nu. Men jag ska ändå försöka ha i åtanke att det inte är "riktig" vikt jag lägger på mig…

Annamaria78
0

Kladdkaka med riktigt mörk choklad borde funka?! om alla andra gillar det….jag har kört det med Lindts 90 % choklad…och tyckte den var god, men just för att det var Lindts choklad….det spelar stor roll…för mig i alla fall!

Finns massa bra tips här på sidan på goa efterrätter, så kolla dig fram! en annan go grej är blåbärs "paj" finns o hitta här på sidan!

Lycka till :)

chrand
0

Bjud på middag/riktig mat istället.

[ErikSvensson]
0

LCHF-kladdkaka

Denna fungerar kanon, har provat den på mina sockerstinna föräldrar och det var inga problem med lite vispad grädde och kaffe till det. Du kanske får göra den på 70-80%-ig choklad dock då den blir lite "stark" för de som inte är vana vid sockerlösa produkter. Flört

Tankergirl
0

Nu har jag äntligen hittat ett recept på en tårta jag kommer att göra imorgon. Men en liten fråga bara, det står att jag ska använda sukrin melis och vanligt sukrin. Men allt jag har kunnat hitta är hermesetas, kan jag använda det istället?? Någon som vet??

Anders-S
0

Gör en liten buffé och bjud på istället för kaffebröd och tårta!

Ägghalvor, sill, lax, sillsallad, stekt sill med lök i ättikslag, ugnsbakade musslor i skal med smör och vitlök, currystekta räkor, färska räkor, romsås, västkustsallad, cole-slaw, blomkålsjansson, ugnsbakade kycklinghjärtan med smör och vitlök, curry eller persilja, räkomelette, persiljeomelette, hårdostar, dessertostar, paprika i olika färger, rädisor, endiver, oliver, smågurkor….  Det finns massor av party-mat att välja på.  Torrt vitt vin och citronvatten.

Allt som blir över kan du sedan äta utan att bli sjuk!

MimLan
0

#9 Har du aldrig bakat med sukrin förut, tycker jag inte att du skall göra det i ett skarpt läge där resultatet skall bjudas på.

Bjud hellre på riktig mat som #10 exemplifierar.

Tankergirl
0

Näe, jag ska allt baka. Är det kalas så är det. Barnen förväntar sig tårta och jag oxå faktiskt lol. Men fortfarande ingen som vet om det går bra att använta hermesetas istället för sukrin??

Fiana
0

#12 Använd inte hermesetas strö istället för sukrin om du har någon form av problem med sockerberoende eller trigger, bulkmedlet är riktigt snabb kolhydrat. Den triggar mycket kraftigare än sukrin, i vilket fall för mig och då är jag inte så känslig. Har du hittat flytande dock kan det nog funka även om aspartamet inte är så nyttigt.

Tankergirl
0

Nja, har inte jätteproblem med sockerberoendet längre faktiskt. Har redan bakat tårtbasen nu, och det funkade riktigt bra. Hoppas bara det smakar någorlunda nu oxå och att familjen kommer att tycka om detFlört

Och ja det var flytande hermesetas.

Fiana
0

#14 Flytande är inte alls samma problem som strö varianterna så det funkar nog :) (sen kan man ju trigga av söt smak om man är känslig, men det är ju en annan fråga), men det är helt enkelt bulkmedlet som kan vara problem i strövarianterna. Vilken tur du hittade flytande, det verkar sällan säljas varken hermesetas eller canderel längre av någon anledning.