Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 11202 ggr
Hamka
0

Vad kan jag dricka för något?

Hejsan,

Inom snar framtid ska jag ut med mina vänner på krogen som jag inte sett på länge och jag som i vanliga fall brukar svepa flera stycken öl..Vill helst hålla mig borta från kolhydrater.. Undrar om någon kan tipsa om något alkohol haltigt som innehåller mindre kolhydrater än just öl?

isalu507
0

Ett glas torrt vitt vin, eller sprit + mineralvatten + färsk lime. Jag tycker att den varianten med gin är mkt god.

nyborjare08
0

Torrt rött vin funkar också bra. Whisky Tungan ute

Magica1970
0

En skvätt martini bianco, rejält med kolsyrat vatten och is blir en god drink.

Tisdag
0

Kolla om stället har low carb öl (om det är öl du gillar).

Hamka
0

Ska kolla efter low-carb öl men det finns få ställen som har det :(

Hur "Ok" är det med vodka? Om jag skulle köra det med cola light?

Annamaria78
0

Jag har kört vodka + mineralvatten och färsk lime…det funka, kanske en aning smaklöst men funka…tänkte faktiskt köra vodka + fun light tropiskt nästa gång…va inte alls mycket kolhydrater i fun lighten även om det är light :)…prova!

nyborjare08
0

#5 All "torr" sprit, dvs icke-söt sprit funkar Glad Det är väl tillbehören (och omdömet Flört) som man får se upp med.

[Pennylane1]
0

hur är det med draja egentligen!?

nyborjare08
0

draja?

ullebull
0

den är god i alla fall, dry martini

nyborjare08
0

jahaaa Glad (känner mig dryckes-oallmänbildad)

[Pennylane1]
0

har hittat nu, torr vermouth har 5 % kolisar och man tar 1 del vermouth och två delar gin… i en dl (kanske är snålt iofs) så blir det då ca 2 gram kolisar om jag inte räknar galet…

[Pennylane1]
0

fast nu har jag sett andra recept med 5 cl gin och 1 cl vermouth, det blir ju GÔRLITE kolisar! Skrattande