Bake Pro?
Frågade för några dagar sedan om Bake Pro men fick inget svar. Jag testar igen:
Finns det någon som använt det vid "brödbak"? Inte fikabröd utan matbröd och gärna en deg som kan användas som pizzadeg, pajdeg mm
Hoppas nu bara att ni har missat det tidigare inlägget och att det inte är så att INGEN har testat det… 
Jag vet inte ens var man köper det.
Numer pensionär i Nynäshamn
Finns att köpa på LCHF-butiken. Har dock inte köpt än, men ska längre fram.
Jag har provat att baka på neutralt proteinpulver (lär inte vara så stor skillnad mot bake-pro i smaken) och jag tyckte det smakade hemskt! Fick slänga mina proteinmuffins, haha. Dricker hellre proteinet rent än att mixa det i någon slags nyttiga kakor, det sabbar verkligen smaken.
Erik

Jag har köpt bake pro, men inte bakat med det ännu. Jag köpte mitt i Life butiken (hälsokost) här i stan. Dahlblads bakepro.
Lycka till!

Jag har både bakat och lagat mat med det men att bara använda det går helt enkelt inte. Då blir det man gör så sprött att det bara blir smulor av det. Du kan köpa det på www.gymgrossisten.se
Numera köper jag Whey 80 naturell från samma bolag (är mycket billigare) men inte ens det går att använda som enda "torra" ingrediens. Prova att ha 50% vardera av nötmjöl och bake pro så blir det mycket bättre. Annars finns fiberhusk, Fibrex eller annat som du kan blanda ut det med. Lycka till.
Tack, tack! Jag sitter här med en JÄTTESTOR burk och undrar hur i helsicke jag ska bli av med den. Men det blir till att blanda med annat, det inser jag. Och blir det inte matbröd, kan jag använda det till de mumsiga kakorna som finns i "Bakglädje med LCHF" - en bok som är en skänk från ovan. Men det blir en väldig massa sockerkakor och muffins…
Bibban har du prov bakat något nu med Bake Pro från Bakglädjen?
Hur blev det isf?
Jag använder mest min bakepro till proteinshakes, men jag brukar använda den (tillsammans med ägg och gräddmjölk) till "ugnspannkaka". Man känner smaken av pulvret, men det är inget som inte lite bacon och en smörklick som tillbehör kan avhjälpa :) Den funkar utmärkt som stabilisator i bakning, men det är ju rent protein (nästan) så ska det bli brödkonsistens behöver man nog tillsätta nötmjöl eller nåt också.
Bake pro tåler bara upphettning till max 200g sedan blir det besk smak!! Kolla temperaturen i ugnen. Funkar annars bäst till sockerkaka/muffins recept tycker jag. Har också provat typ pizzabotten och det blev verkligen inte bra….
Jag har testat att baka recept ur Bakglädje med LCHF med bake pro och det blev jättebra! Däremot försökte jag en gång att byta ut alla torra ingredienser i ett "mjöl-recept" mot bake pro och det blev fiasko.
Googla på ISO-muffins, jag tycker de blir riktigt bra! Jag brukar ändra å fixa lite med ingredienserna efter tycke å smak, istället för söta muffins med kanel och torkade fikon och äpplen, så gör jag även matigare varianter med tex riven ost, rödlök, eller feta och oliver, ja vad du vill.
Pröva smör istället för olja och jämför skillnaden, och lockas för övrigt inte att ha dem längre inne än vad receptet säger, då kan de bli lite torra. Att ha några extra uppvispade vitor i är inte så dumt tror jag, då blir de lite luftigare. Men jag har även funderat på lite bakpulver.
Hursom tycker jag de är kanon! Förresten så är väl vitsen att Bake pro-proteinet inte förstörs vid ungnsvärme (max 200), som vanliga pulver med smak tydligen ska göra. Synd å chansa på att förstöra prottepulver som inte är avsett för uppvärmning tycker jag och handlar därför Bake Pro just för det. /Tjo!
Ja, nu har även jag hittat användningsområden för BakePro och inser att burken inte alls var så stor som jag trodde.
Jag använder det när jag gör Lembasbröd eller annat "bröd" och pizza, när jag bakar muffins och annat, gör pannkakor - lite överallt där det ser ut att behövas lite protein ;-)
Så även utanför bröd då? Bibban