Det slog mig...
…hur korkat allt är egentligen.
Var på bio i lördags med mina döttrar och såg "Natt på muséet" (mycket rolig film). Naturligtvis måste det ju ätas när man ska se en film, det där sitter tyvärr i ryggmärgen.
Jag hade rustat mig med små feta miniatyrölkorvar med rätt "ratio". Till detta hade jag packat ner en flaska med vanligt vatten. Mina döttrar köpte lite godis, men jag lät dem hållas.
Väl inne i salongen börjar ALLA äta godis som besatta, t o m innan reklamfilmen börjat! Jag väntar tills riktiga filmen startar och i skydd av mörkret halar jag upp mina korvförpackningar. Drar av plasten och en JÄTTEDOFT AV SALAMI sprider sig i hela salongen!
Vilka fnissanden bakom min rygg och vilka viskningar! Oj, oj, oj, vad de förfasade sig över att denna feta jättetant satt och åt KORV!
Och så här sjukt är det! Jag lovar, de hade inte ens höjt en tiondel så mycket på ögonbrynen om jag suttit där med choklad och karameller och kolor. Det är ju "normalt".
Som tur är så skiter jag för det mesta i vad andra tycker. Det börjar nästan bli lite kul att utmana…
*haha* Dom skulle bara veta… Stackarna, allt socker hade väl vid det laget redan mosat till hjärncellerna på "fnissarna". Starkt jobbat, att du hade rustat dig med bra tilltugg!
Så typiskt, men tur att du har skinn på näsan.
Ja, jag vet oxå - skapar kaos på jobbet när cocosfettet dyker upp överallt i små byttor…de tror att jag är helt galen.Det hånas lite stillsamt oxå, men jag har alltid tyckt att det varit kul att diskutera saker så det är höga diskussioner nu, ska ni tro…
men fortf är jag ensam om att äta lchf. I förra veckan då man presenterade om Atkins på tv så kom det en person och erkände att jag kanske kunde ha en poäng… men mest upplever jag att det är provokativt att äta så här.
I samband med andra är det svårt och när man kommer hem till andra f att äta, så gäller det att ta med eget…tråkigt.

DaMum, du är bara för härlig! 
Jag önskar jag vore lika modig, måste erkänna att jag drar en liten suck av lättnad varje gång nån inte kommenterar mina matlådor på jobbet…Jo, om jag trodde att personen hade ett öppet sinne och kunde ta till sig logiken med den här maten, men fortfarande är de flesta hopplöst Rössner-idoliserande.
Men men…går det som jag hoppas med vikten så ska jag spotta upp mig och gärna berätta - då är man ju s.a.s ett levande bevis. Eller ett dött om man ska tro vissa
dietister….
Visst var filmen bra?! Jag skrattade så jag fick kramp nästan - min favoritscen är helt klart "apporterande hunden" som kör ner huvet och viftar på svansen och bara vill få hämta… 

Jag längtar till filmen kommer på dvd…
Visst är det så att man som fet ska passa sig extra noga….
Smalisar får äta hur dom vill….
Det tycker jag är orättvist….
sist jag var på bio höll jag på att få anfall av popcorn sug så jag ahde uppskattat att någon öppnat ett salami paket…
Bravo, du är modig! Jag har själv börjat köpa riktigt fet salami, fin som fn, men jag äter det dolt. ;)
Och ja, filmen var skitrolig! Skelletet är precis som min hund.
piakask. jag håller med. och du har en fin bild också :p
Riktigt kul DaMum du förgyller verkligen forumet:) Vänta bara till forskarna verkligen erkänner att vi äter rätt. Då sätter nog de som fnissade fnisset i vrångstrupen
Ja, det kan vara tufft med omgivningens okunskap och fördomar.
Men lustigt nog har jag ändå börjat märka mer och mer att människor faktiskt läser och tänker en hel del. Det går inte en dag utan att jag nämner det här om LCHF för någon, och ALLA har sagt att de hört talas om det, eller läst om det på något vis. Jättekul, för det innebär att kunskapen håller på att rota sig. Det som folk verkar ha tagit till sig mest, är att smör och animaliskt fett är bra! Bra början!
"Natt på muséet" var verkligen underbart rolig! Det var jättekul med det apporterande dinosaurieskelettet. Annars gillade jag nog Hunnern Attila bäst! Hans "Maka-kiki-kaka?" var ju bara för bedårande… Och så de härliga neanderthalarna! Då tänkte jag faktiskt på SSS och vår "urfarfar" och kosten… hehehe…
Nästa film som jag måste se är "Norbit" med Eddie Murphy. Jag vet att det är lågvattenmärke eftersom man skämtar om och driver med överviktiga. Men han är bara så himla rolig när han gör alla roller själv. Jag älskar ju "Nutty professor" t ex.
Apropå film, så för många år sedan, när "Gilbert Grape" gick på bio, så var jag och min f d sambo iväg och såg den. Jag hade visserligen nyss legat på RFV:s viktminskningsavd och var aningen slimmad, men jag var fortfarande kardinalfet.
I "Gilbert Grape" så förekommer ju en enormt överviktig kvinna, hon som spelar mamman. Och mot slutet av filmen så förekommer några väldigt rörande scener där mamman är ledsen och gråter. Hon sitter på sin säng och pratar med Gilberts flickvän.
Hela biosalongen snyftade av rörelse. Men jag - biosalongens i särklass fetaste besökare - fick ett fruktansvärt fnitteranfall just då. Där satt jag, stor och tjock, utrustad med en GIGANTISK godispåse dessutom, och skrattade…
Shame on me…
Härligt med distans till sig själv…mer av det till alla