Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 1809 ggr
Monsun
0

förvånad över fettmängd!

Gick just in på Cal counter - blev faktiskt förvånad över mängden fett man fåste få i sig för att komma upp i rätt mängd. 10 g kokosfett innehåller ju bara 10 gram fett - jag trodde det var mycket mer (ja jag vet att det inte kan vara mer, men jag har nog inte tänkt ordentligt!)

shintaida
0

Monsun!

Nu kanske Du blir irriterad…

Men är inte 10 gr just 10 gr???

Eller fattar jag fel? (som vanligt)

// Shintaida

magma
0

Jag känner mig också lite förvirrad just nu… Hur menar du, Monsun? Smör behöver man dock äta mer av,alltså om man äter 100 gram smör får man i sig 80 gram fett, eftersom det "bara" innehåller 80%- om jag minns rätt. Cocosfett är fetare än smör…  Cool

Monsun
0

Jo men det är just det jag menar - jag "fattade" inte att 10 gram fett innehöll 10 gram fett som vi ska äta. Hade för mig (fast jag tänkte ju inte) att 10 gram fett var mer fett, t.ex 25 g när vi räknade det! *jag vet - helkorkat men så har jag ju inte ätit denna kost så länge !Fundersam

magma
0

Det spottar upp sig ska du se, i början blir man lite dimmig i pallet..! FlörtKyss (Jag skojar bara med dig)

bjorsa
0

Du kanske tänkte att 10 gram kokosfett bara innehåller 10 gram fett men du kanske tänkte på kalorierna å då är de 90 kalorier på 10 gram fett kanske vad de som felade

mvh/bjorsa

Margareta
0

Hallå bjorsa, kul att se dig!:

Så kan det nog vara 10gr fett är ju 90 kcal, medan 10g protein/kolhydrater bara är 40kcal… det kan förvirra vem som helst.

Tur att vi kan strunta i kalorierna, de är bara krångliga…

Numer pensionär i Nynäshamn