Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2480 ggr
Kia
0

Muntorrhet

Är det någon mer än jag som har muntorrhet? jag vaknar upp på morgonen och har ingen saliv i munnen och det känns allmänt konstigt på dagarna…

Anterrabae
0

Jag får det om jag inte dricker ordentligt, jag behöver mellan två och tre liter om dagen när jag inte äter kolisar som binder upp vatten.. Men inte mer än tre liter, då dräneras kroppen på mineraler och vitaminer. Kaffe och te och annat vätskedrivande räknas inte in..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mona-Stina
0

Jag har också drabbats av samma symptom. Väldigt jobbigt och det har gett mig en ovana att "suga" fram saliv mellan tänderna. Mycket irriterande… men det kanske går över. Jag måste erkänna att jag dricker inga mängder vatten.

Pasi
0

Man blir extra törstig i början pga av ketonöverskottet som är vätskedrivande. Samma mekanism som driver ut bla magnesium så man får kramper.
Drick lagom med vatten…kroppen säger själv till med törst. Lyder man sin kropp så blir det lagom.

Kia34 - Men du är ju gammal i gamet så du borde ju inte ha nån stor ketontillverkning!?
Det finns ju många läkemedel som har den effekten!?Fundersam

gammelmor
0

För några dagar sedan talades det om att många upplevt ökning av tandsten, vilket väl också beror på minskad salivutsöndring. När jag började i somras var det varmt ute också så jag drack vatten dygnet runt. Nu dricker jag mindre (även vatten) på grund av törst. Lösningen ligger kanske i att medvetet dricka vatten "efter klockan". (Jag provar den taktiken just nu.)

Kia
0

Jag är väldigt dålig på att dricka vatten så kanske borde jag bli bättre på det.

Bullan
0

Jag har också lätt att "glöma" bort att dricka vatten. Så jag brukar ibland hälla upp en 1.5l pet-flaska…då ser man den iallafall. Och får man i sig den utöver det man dricker till mat m.m….så är man nog på "det torra" ;)

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

holygittan
0

Jag har satt som måttstock att dricka 2 glas vatten till varje mål. Det blir minst 6-8 stora glas om dagen, ca 3 liter alltså.

Jag är annars dålig på att dricka vatten men man blir faktiskt sugen på vatten efter ett tag så det behövs helt klart! Och vatten mättar oxåOskyldig

Mervi
0

Jag var väldigt torr i munnen och drack massor i början, men det har avtagit, det är jobbigt att var så torr.

Iza_the_cat
0

Finns ett litet tips

Har du provat med flour tabletter

Kram

Anterrabae
0

Äter personligen inte fluor då det är giftigt.. Innan man kom på att använda det i tandvården användes det som råttgift.

Har massa fluorarticklar om intresse finns.

Pga min diabetes är inte vattendrickande ett problem.. *flinar* däremot har jag märkt att det bildas massa beläggningar på tänderna sen jag började äta så här.. De är förvisso inte svåra att borsta bort men iaf.. Särskillt frächt känns det inte.

Någon som känner igen?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade