London och underkläder
Hej!
Reser till London om tio dagar och vill gärna ha tips om affärer med underkläder för stora kvinnor. Behöver framför allt ny BH… Helst en som sitter bra på hela dagen;)
Tar tacksamt emot alla tips!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)
Evans har en underklädeslinje i Plus size som är ok.
http://www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategoriesDisplay?storeId=12553&catalogId=33054 klicka på Lingerie
Och här är en lista över deras Londonbutiker
http://www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/TopCategoriesDisplay?storeId=12553&catalogId=33054
Jag har flera bh:ar från Bravissimo, och har bara gott att säga om dem.
http://www.bravissimo.com/default.aspx
De har butik vid bl.a. Covent Garden och på Oxford Circus. Ett extra plus är att man kan boka gratis "fitting" hos dem, och få hjälp med att prova ut rätt storlek!
Evans är en favoritaffär för kläder, men har inte så många stora storlekar på bh:ar som jag skulle vilja. Jag har G-kupa och hittar sällan nåt där i bh-väg, medan jag köper det mesta av mina kläder från dem!
Rekommenderar framför allt Marks & Spencers utbud, gå till en av de större affärerna och du hittar otroligt många fina modeller till mycket vettigt pris! Personalen hjälper till att prova ut rätt storlek om du vill det.
La Senza och Ann Summers kan ha enstaka "raffigare" större storlekar.
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
Tack för många förslag. Tar med allt till London!
Behöver rejäla kupor, ligger pr idag på JJ och runt 90 cm runt kroppen, så det är inte småsaker jag är ute efter;)
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
MillisB
Tack vare dig så fick jag en rundvandring i Londons klädbutiker, det var ju jättekul, har inte tänkt på att det fanns, men man måste nog prova så man inte köper grisen i säcken. Det finns något för stora tjejer i USA, där man beställer efter egna mått , man väljer en modell man tror man vill ha och sedan får man lämna uppgift om vissa egna mått. Tyvärr har jag ingen adress.
Hmm… jag följde ju en länk till en underklädesbutik med BH-storlekar i verkligen alla upptänkliga storlekar… det var en online butik med bas i UK någonstans…. undrar om de kanske har fysisk butik… om jag bara inte vore så glömsk med vad sjutton den hette. Men det kan varit här någonstans jag hittade länken.
Tänk på att i stora kupstorlekar så är måtten inte samma i england som, engelsk F motsvarar svensk G osv. så se till att prova!
Kupstorlekarna följer även omfånget under bysten. Om man blir smalare där behöver man ändra kupstorleken. Det är rena djungeln.
#8 Precis, det är ett oerhört onödigt komplicerat system. Just det att kupstorleken är olika med samma beteckning beroende på omkretsen förstår jag inte vitsen med alls, det är nog en stor del av anledningen till att runt 85% av kvinnorna beräknas använda fel bh-storlek.
Kan det ha varit Figleaves? Jag hittade den länken här, tror jag och har faktiskt gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra, nämligen beställt BH på nätet. De har alla upptänkliga storlekar, ofta rea och X-priser. Jag är jättenöjd med mitt köp. Man kan prenumerera på nyhetsmail då vet man när det är rea.
Vad man kan göra är att se vilka märken som har stora storlekar, leta reda på återförsäljare, prova ut storlek där på de olika märken och sedan beställa på nätet.
Det borde även gå att hitta återförsäljare i London till de märken man är intresserad av.
Ja, Bh-storlekarna är ett speciellt system, men det måste nog vara så eftersom kupstorleken bestäms av skillanden mellan måttet under byst och kring byst. Jag har hittills bara minskat under byst, men just senaste veckan tycker jag det känns som om vissa kupor är lite stora. Det finns hopp……..
#10 Det är nog Rigby & Peller du tänker på…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

Jag köpte en massa underkläder på Debenhams i våras, ja en massa andra kläder också när jag ändå var där. Tillbringade två halva dagar därinne och brände runt 4000 i ren lycka över att äntligen hitta snygga kläder som jag kunde ha!
Tusen tack för alla tips, nu blir det shopping i London!
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Ha det riktigt skönt i London och lycka till shoppandet.
#12 Just Rigby & Peller är ett ställe som måttsyr bh:ar. Väl värt att tänka på att lägga pengar på det så att det går att få bra kvalitet som sitter bra länge.
Än.