Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 9445 ggr
MiaP
0

Hängmörat kött

Jag vill tippsa om bra och billigt kött!

I går fick jag en leverans med jättefint kött som var hängmörat och gräsbeteskött.

Det levererades ända hem i köket, mitt i Malmö, av några unga duktiga killar som även kör förbi i Småland och upp till Stockholm där de pluggar till civilingenjörer på KTH.

Gå gärna själv in på deras hemsida och kolla om det är av intresse. Jag tycker att priset är bra.

www.karlsson-elner.se

Roarkish
0

Jag hade hoppats på 28 dagar hängmörat eller liknande. Har inte lyckats hitta det i Sverige. Är det någon som kan tipsa om någon som säljer sådant?

Mooniq
0

Visst är det härligt med hängmörat kött..

14 dagar har det hängt o mörats när jag frågade om det.

Jag köper mitt på Rj Närproducerat i Varekil/Orust/Bohuslän.  www.rjnarproducerat.se

De gör även egna korvar - som e jättegoda!

Sen finns även www.kustkott.se för de som bor i Bohuslän och vill hämta sina köttlådor själva. (Kungshamn - Tanum)

Djuren har fått gå ute och de har max 2 timmars körväg till slakt.

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

evacarina
0

Mooniq

Adressen www.kustkott.se verkar inte finnas?

Tisdag
0

Såg mycket bra ut. Sparar länken till vi köpt ny frys.

[ngupa]
0

och jag beställer via ekobeställarna.se

där är det utlämning av kanonfint kött hängmörat länge från Onsala mfl ställen…

Mooniq
0

Evacarina

jag skrev fel på slutet.. det ska vara www.kustkott.com  Skäms f'låt….

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

evacarina
0

ok tack Glad

Jag borde väl kanske kunnat räkna ut att det kunde vara com… Skäms

Sugiyama
0

Det här var intressant att man kan få det även i Stockholm.

andreas0
0

Gröna gårdar levererar hängmörat ekologiskt närproducerat gräsbeteskött till området runt västkusten. Jag kan varmt rekommendera deras kött, mycket gott. Kolla in dom om du bor i området (kolla under produkter för lista över försälningsställen). Ekobeställarna levererar ibland kött från gröna gårdar till sina utlämningsställen i göteborg, om man skulle bo närmare något av deras utlämningsställen.

Roarkish
0

Säljer någon av dessa 28+ dagar hängmörat?

[ngupa]
0

jag tror inte det… men fråga kan man ju.

Aniara4
0

Häromdagen åt jag en fantastiskt god hängmörad biff, som tydligen kom från Hermans ekohandel på Tegnérgatan i Stockholm. Den går väl inte in i kategorin "billig", men vid nästa lite speciella tillfälle ska jag definitivt ta mig dit för att handla! Alla hjärtans dag, kanske…

hjelkris
0

#2 (och alla andra): Jag och min fru har startat en webbutik med kött från RJ Närproducerat, där vi även har hemleverans till alla som bor i Göteborg. Kolla gärna in på vår hemsida: http://kottlatt.nu

Mvh

Kristoffer - Köttlätt

aleli
0

Skönero utanför Norrköping + Västervik kan leverera kött som hängmörat 20+ dagar i alla fall om jag inte missminner mig

Wildrat
0

Nån som har koll på om det finns ställen/leveranser i närheten av Eskilstuna eller Västerås?

sepersl
0

jag fick leverans från karlsson-elner bara för någon vecka sedan. Jisses vilket gott kött!!! verkligen skillnad. Trevliga killar och bra service. Hunden fick ett stort ben och jag frågade om jag kunde få fler ben till nästa gång (till buljongen) och det var inga problem. Härligt!

Anne-
0

Är intresserad av att köpa från Karlsson -elner, men det är så mycket kött på en gång. Det verkar bara som man kan köpa minst 30 kg. 155 kr/kg är OK men det blir mycket pengar att punga ut med på en gång? Man skulle vilja få en liten provomgång så man känner om det är prisvärt!

DesK
0

Ursäkta, men vad innehåller dessa köttlådor för styckningsdelar från Kalrsson -elner? Med ett pris på 155 kronor per kilo bör det mest vara magert biffkött? Det borde gå att få en specifikation vad dessa köttlådor innehåller!

/Désirée

Lisabet
0

Karlsson & Elners produkter

Lådan innehåller: oxfilé, ryggbiff, entrecote, innanlår, ytterlår, rostbiff, fransyska, bog, grytbitar (bogstek, flankstek och charlottenstek), högrev, nötrulle, bringa & finmald färs (10% fetthalt)

Det finns två olika lådor:

45kg (±5kg) Färshalt: 49% (dvs 20 kg färs)
107 kr/kg fritt till dörren Skåne
115 kr/kg fritt till dörren Stockholm

147 kr/kg fritt till dörren Skåne
155 kr/kg fritt till dörren Stockholm
30kg (±5kg) Färshalt: 20%

Jag har köpt låda ett med 20 kg färs tre gånger nu. Men jag tyckter att 10% fetthalt är lite för magert, så jag beställde 15%, och det fick jag.

Perfekt att få det hemkört och inburet. Lite mycket pengar på en gång, men mycket bra kött.

MiaP
0

Kul att det är flera som har hittat till min köttleverantör. Den kvalitet de levererar finns inte i vanliga affärer. Det är superfint kött. Bra att ovanstående tipsade om att man kan be om en lite fetare färs också.

DesK
0

Låter som jättebra lådor Glad Nu bor jag inte i Stockholm men jag är där ibland, så tack för länken den är sparad. Glad

Vill man ha fetare färs kan man mala eller hacka ner lite späck i färsen, det gör jag alltid när jag gör paté.

/Désirée