Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2697 ggr
susanne.s
0

Fläsksvålar nu igen!

Finns det någon från Dalarna här som kan tala om vart man kan få tag på detta snacks? Jag har letat i hyllorna i alla affärer i Falun men icke.

JohanW
0

Om du inte hittar något.. så har ju Airam1 visat hur man enkelt kan göra fläsksvålar själv!

susanne.s
0

Tack för tipset Johan men jag trodde jag skulle slippa laga dom själv.Varför har affärerna bara chips och ostbågar och jordnötter på längden och tvären Suck!

Iza_the_cat
0

Be din affär ta hem

Gjode jag på min Ica affär och inom en-två veckor fanns det i hyllan

Lycka till

Piltson
0

Senast jag såg på en påse fläsksvål var innehållet smaksatt med glutamat. Se opp för det, blir det en vana kan du hamna på en nervklinik.

Margareta
0

Jag vill också varna för glutamat.

Det gör mig verkligen sjuk.

Nu när jag äntligen blivit frisk från så mycket annat elände, kan en enda gnutta glutamat (i tex grillkrydda) göra mig dålig igen.

http://www.konsumentsamverkan.se/11verk/kampanj/tillsatser/glutamat.htm

Numer pensionär i Nynäshamn

SvartKaffe
0

Är det kanske dags att starta en "export-firma" från södra delen av Sverige? SkrattandeFlörtSkrattande

Denna kommentar har tagits bort.
mezza
0

Kul med hem körda fläsksvålar är det någon mer som har provat måste man koka dom?

odezza
0

Jag hittade en dansk sort fläsksvålar på Citygross, f ö den enda påse fläsksvålar jag har provat. Dom innehöll inte några konstigheter enligt innehållsförteckningen, och hållbarheten var begränsad. Det tar jag som ett gott tecken, då dom inte hade tillsatt något konserveringsmedel. Och jag tyckte dom var goda. Tyvärr minns jag inte vad sorten hette, får återkomma nästa gång jag har varit och storhandlat där…

"still lost in space and time"

susanne.s
0

Tack Odezza! Vi får ju hit City gross nu i dagarna så vi får hoppas dom har! Verkar bra med kort hållbarhet som du skrev.

susanne.s
0

Svart Kaffe Jag hör av mig om jag vill anlita din blivande exportfirma men det blir väl dyrt förstår jag.Skrattande

odezza
0

Samma märke hade även en sorts baconchips… men dom köpte jag inte, för där var det en massa tillsatser… antagligen för att bacon har en massa tillsatser redan från början…

"still lost in space and time"

Airam1
0

#8 - Nej, Du måste inte. Det momentet var egentligen inte så värst tilltalande. Inte doften heller förresten. Jag har gjort flera omgångar och får väl lov att tillstå att de som kokat innan "faktiskt" ändå blev bättre.

Skogstrollet
0

Är det någon som hittat ngt bra i denna väg i Göteborgsområdet? Mycket tacksam för tips.

SvartKaffe
0

Coop i Sisjön vet jag har en sort.

Tilda-T
0

Dom där baconchipsen är ena riktiga kolisbomber se upp med dom

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

marieirene
0

Hej Susanne! De finns på Coop i Borlänge iaf sist jag var där …

mvh Marie

Skogstrollet
0

Tack, SvartKaffe!

marieirene
0

På City gross i falun hittade  jag lyca fläslsvål med barbequesmakGlad Såg att de hade fått det på fläsksvålar… http://lyka-snacks.dk/framsida.htm

Blev jätte glad när jag hittade dem där, otroligt goda är de. 

Tyvärr tror ja det finns ngn enstaka kolis i men vet ej hur många för det står inte.. Ska maila och fråga..

Kia
0

Alltså en fråga. Då vi kan äta fläsksvålar vilket är då ibland kan vara trevligt undrar jag.

Är det fel att lägga lite ost på dom in i micron och sen kanske en liten dipp sås av ngt slag till? Eller blir detta helt galet i era ögon?

zeretki
0

Kia, jag doppar dem i smör ibland…extra syndigt! Kyss