Pinsamt hälsoproblem. Tips.
Hej jag vet inte vart jag skall vända mig med detta så jag frågar er.
Det är så att mitt ollon har blivit rött (inflamaretat) och svider mera än det någon sin gjort i hela mitt liv.
Har även fått en liten sårskorpa på huden på penisen, som i och för sig verkar vara nästan läkt nu.
Vet inte vart ifrån detta kommer, men ni på kif brukar vara duktiga och behjälpliga med det mesta så vad kan det vara och varför?
Min sambo är gravid men jag vet inte om det an ha med det att göra.
Tacksam om vi kan hålla detta på en seriös nivå, är otroligt pinsamt och känsligt ämne för mig.
Tack.
Du ska gå till vårdcentralen på måndag morgon!

Har din sambo också problem? När kvinnan har svamp kan mannen få det också, då blir det lite rött och irriterat men sen brukar det gå över av sig självt. Och gravida har ofta problem med svamp.
Visa det på Vårdcentralen, brukar inte vara något farligt.
Har också haft det, men det gick över. Trodde det hade att göra med att vi haft ovanligt mycket sex så jag kollade det aldrig.

Du skall uppsöka vårdcentral så fort du kan, helst på Måndag, det är i de flesta fall inget som helst farligt, men med tanke på din gravida sambo så bör man konstatera att det är ofarligt.
http://www.1177.se/fraga_sjukvardsradgivningen/Article.aspx?a=8730
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gå till VC på måndag om du klarar dig tills dess, annars låt någon på JourCentralen titta på det idag.
Du skrev inte hur länge du har haft detta, kom det över en natt?? Svider det eller gör ont när du urinerar?? Och framför allt, har du feber??
Det kan vara svamp som man behandlar lätt med en salva, men det kan också vara så att du har fått någon sorts infektion (man brukar då ha feber). Jag skulle kunna tänka mig att du har fått uretrit som är en infektion som härstammar från urinröret.
Om det gör ont och är obehgligt i det vardagliga livet kan du köpa xylocain-gel på apoteket som är en bedövande gel. Det brukar vi rekkomendera till våra patienter iallafall (vi använder den själva när vi sätter katetrar). Jag jobbar på en urologiavdelning 
Men som sagt, låt en doktor titta på det och ta lite prover. En antibiotika kur kan vara vad du behöver.
Behöver inte känna att detta är pinsamt, sånt som händer då och då.
PS. Du må tycka att det är pinsamt för dig, men det är ingen konstig fråga ute på vårdcentraler etc. Långvarig oro är sämre än en stunds pinsam känsla inför att visa upp penis för läkare.
Nej vist är det så att det inte borde vara pinsamt men men, det har troligen kommit över natten, inget jag tänkt på. Har inte feber eller något sådant.
Svider inte när jag kissar men när man torkar.
Har ju haft någon välgigt mild rodnad tidigare som jag inte brytt mig om alls då det inte varit något besvär och gått över väldigt fort. Men denna gån känder set inte riktigt stabilt.
Smetade å en massa hydrokortisol på det förut, i hopp om ett det skulle hjälpa, så får väll se.
Mjo kanske bra att kontakta vc.
Får avgöra det imorgon är det borta är det borta.
Tack.

Äsh.. var inte barnslig nu.. gå till vårdcentralen.. du har din gravida sambo att tänka på oxå.. ta ditt ansvar för er hälsa.
Vore väl bara skönt att få veta att det inte är något allvarligt, så är saken ur världen.. antagligen får du någon salva och så är det inget mer med det.
Men om det inte finns någon rodnad där i morgon, vad kan dom göra då?
Det är mest det jag tänker på, att gå till VC har jag inga problem med, men om det är borta tills i morgon, på vilket sätt kan dom hjälpa mig då? Det finns ju ingenting. Eller tänker jag fel?
Tack för era råd, har ju aldrig varit med om något sådant.

Tja säg som det är, om nu rodnaden inte skulle innfinna sig.. du är där för att du vill vara säker, är lite orolig och tänker på sambon och barnet.

Även om du inte ser rodnaden så kan du ju fortfarande ha en infektion inåt urinröret?? Och det behöver inte svida för den sakens skull.
Säkert svamp vilket behandlas lätt. Besök dock VC för att utesluta något annat, för säkerhet skull.