Var kan man köpa Stevia och Sukrin?
Hej!
Jag har tidigare använt Hermetas sötningsmedel, men har förstått att Stevia och Sukrin är att föredra.
Kan jag få tips var man köper dessa så att mina "godsaker" blir nyttigare.
Allt gott!
aero
Tusen tack!
Vet du skillnaden är och vad som är bäst, nyttigast eller godast?

Jag tycker personligen bättre om sukrin än stevia men det är för att det är lättare att dosera sukrinet. Doserar du stevian fel så blir det fruktansvärt sött och stevian har en bismak som inte är god.
På mindresocker.com så kan du beställa sukrin o där står det även om de återförsäljare som finns lite varstans i landet
Om du mot förmodan skulle bo i närheten av Örnsköldsvik så finns en butik som heter Grön Gåva som säljer Stevia och ev. Sukrin.
Man kan också köpa över nätet men då måste du nog kontakta dom först tror jag. Har för övrigt ingen aning om priset…
här har jag köpt min Stevia
Som diabetiker har jag använt stevia i flera år. Det har varit svårt att hitta men jag ramlade på denna sida; www.steviavital.se där det finns flera olika sorter av steviaextrakt och även en typ som är utblandad med sukrin (erytrythol som det igentligen heter) och den blir mer lätthanterlig om man vill ströa det direkt på maten.
Jag har alltid en liten burk extrakt med mig när jag är ute så jag kan ta till kaffet.