Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4314 ggr
luddan
0

går inte ner

Läst på många ställen att om man inte går ner kan man minska på mejeriprodukter,, alltså smör också då?

Sen får man rådet att går man inte ner kanske man äter för lite fett..

FÖRVIRRAD!

vinteralvan
0

Nej, det gäller inte smör utan sånt som innehåller mjölksocker som mjölk, grädde, yoghurt och CF. Alla är vi olika, vad som funkar för en del kanske inte funkar för dig, man måste prova sig fram. Jag har varit tvungen att kombinera viktväktarna och LCHF för att få resultat.

luddan
0

Okej..då blev jag lite klokare Glad

WilliamJ
0

Ja, mjölksocker har ett högt insulinindex. Mjölk är gjort för stark tillväxt:-)

nyborjare08
0

Mjölkproteinet kan höja insulinet oproportionerligt mycket, så därför är det bra att vara försiktig med mjölkprodukter, om man är känslig.

Zepp
0

En annan sak som är lurigt med mejerier är att man lätt drar i sig ett glas mjölk eller en tallrik fil och därmed fått i sig i stort sett hela sitt kolhydratintag på en gång.. utan att bli särskildt mätt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

luddan
0

Jag äter inte fil och inte mjölk, kan bli två skivor hårdost om dan på en oopsies..

två ägg med bregott till frukost..

ett kyckling lår med kryddsmör till middag eller kotlett med sås på grädde..

en kopp te med en oopsis till kvällen om jag är sugen..

kaffe under dagen ibland m grädde ibland utan.

Aniara4
0

Låter lite.

Dunet
0

Hej

Nu vet jag inte hur jag ska bära mig åt men jag undrar hur du Vinteralvan #1 har gjort för att kombinera viktväktarna med LCHF.

Jag har ätit enligt LCHF sedan ett och etthalvt år och gått ner 15 kg men jag har stått stilla i snart 1 år, Känner att jag börjar bli desperat!

Ledsen Luddan att jag frågar under din tråd.

Jag har testat minimera grädde óch cf utan resultat.

luddan
0

ja det kanske är lite, men kan inte känna om det är mättnad eller hungerkänsla som gnager i magen..

Borde jag lägga till lite mat och isåfall vad?

Fråga på du Dunet, svaren kan ju hjälpa mig med :)

matsmurfen
0
luddan
0

Ska prova att äta lite ofta..

För inte ens måttbandet visar mindre =/

Dunet
0

Hej

Att äta lite oftare kanske kan vara lösningen. Jag har funderingar på det också.

vinteralvan
0

Det är inte svårt att kombinera Viktväktarna med LCHF, kör vanlig LCHF-mat men räkna VV-points på det. Provade att bara var med i VV på nätet först men blev inte tillräckligt motiverad av det utan började gå på möten istället och nu så händer det saker. Gick ner 2 kg första veckan.

Floydian
0

#13 hur mycket får du i dig på den dieten, VV brukar ju vara svältnivåer och därmed kanske mer muskelförlust och otrygg kropp än hållbar hormonell normalisering av kroppens fettlager?