Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5082 ggr
kitabu
0

Riktig "skitnyhet"

http://www.dagensmedicin.se/nyheter/2010/09/23/avforing-kan-bli-behandlin/index.xml

Ursäkta språket, men jag läste en gång att man skulle använda målande ord i överskriften för att få så många som möjligt att läsa en tråd.

Annika har skrivit om det, ni kan läsa min kommentar på hennes blogg.

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/entry/alternativ_till_lchf_intag_grannens

Helena Hesselmark

diabetiker typ 0, hellre LCHF än.****, ja, ni vet

Inkanyezi
0

Men annars kan det ju vara en affärsidé. Vi kan sälja våran skit!

missaz
0

Åh hu! Detta känns ganska osmakligt må jag säga. Förvånad

bustas
0

Pillertrillare blir dyngbaggar och vise versa i läkemedelsindustrins värld.

Mervi
0

Jag tror inte de är kloka. Hellre äter vi LCHF eller hur? Och detta skrämmer mig, vad kan det hitta på i fortsättningen.

starhawk
0

Äckliga grejor kan vara helt naturliga, barn som föds "den naturliga vägen" och stryker över mammas analöppning får normal utveckling av tarmfloran och barn som föds via kejsarsnitt (väldigt rent och sterilt) får återkommande magproblem

Dom skulle kanske må bra av en dos "mammaskit"

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

missaz
0

#5 Helt sant, men att få en annan vuxen människas skit i sig är inte lika naturligt…

ullebull
0

#5, nej du, var har du fått det ifrån eller är det så att mina barn är annorlunda? Hinner de "nosa" sig lite på vägen ut menar du??

Urrk.

Inkanyezi
0

#7 Jo, det stämmer faktiskt, och barnet får vitamin K den vägen. Det är inte konstigt alls. Under en naturlig förlossning är det ganska blött av främst fostervatten, och området kring förlossningskanalen är inte sterilt.

Nu kanske inte så många förlossningar sker naturligt i den industrialiserade delen av världen, men om man låter naturen ha sin gång, så kommer bakterier från tarmkanalen att hamna på, och också i, barnet när det föds.

Det kanske är bra att ha klart för sig att de flesta av våra bakterier inte är patogena, dvs alstrar sjukdomar.

kaisakavat
0

# 5 och 8 Sorry om jag är jätteskeptisk.. Har aldrig hört detta förut -  Enligt t ex vilken källa då? Obestämd

Känner ett flertal "ungar" från 10årsåldern och upp till att vara vuxna -  som har hur normal tarmflora som helst och som har blivit utplockade den "icke-naturliga" vägen..

ullebull
0

Sorry, dottern har inga problem med magen men sonen… född vaginalt har väldiga problem så det vet jag inte om jag vill "köpa rakt av" bevis, forskning var??

missaz
0
Internettan
0

Det är nog allmänt känt, det där om bakterier och vaginal förlossning. Jag kände i alla fall till det sedan länge.

Sen kan man ju undra över detta med fördelen av vaginal förlossning hos nutida västerlänningar. (när det gäller just bakterier alltså) Är det alltid så fördelaktigt att få i sig den typen av bakterier som ofta finns i våra tarmar när vi äter en kost full av socker, härdade växtfetter, besprutade grönsaker och massor av bröd? Kanske det ofta finns för mycket av de dåliga bakterierna hos den moderna svensson-mamman?

"Every point of view is a view from a point."

willas
0

Jag tror nog att vår avsky mot avföring väldigt långt är inlärd. Många djur - inte minst hundar - ser ju olika slags avföring som en delikatess Tungan ute.

När min häst på 90-talet hade diarré och brist på kolibakterier som hästar behöver, så matades den med med avföring från friska hästar.