Kändisar som äter lågkolhydrat
Jag har försökt söka, men inte lyckats hitta någon sådan tråd. Tycker att det skulle vara intressant med en lista på olika kändisar som äter som vi.
Hörde just på P1:s Meny där de diskuterade regeringens semlevanor. Det visade sig att Göran Hägglund inte åt sådana, eftersom han "håller en strikt GI-diet, inget bröd och inget socker", medan Maria Wetterstrand åt dem "varsomhelst, närsomhlest". Tänk om detta kan bli nästa stora valfråga. 

Jag tror att Göran Persson åt/äter kolkolhydrat?
kolhydratreducerat kanske du menar 
adam alsing provade väl på LCHF ett tag har jag för mig

Jag har ingen koll på vilka kändisar som äter lågkolhydratkost. Men det finns några som jag skulle vilja se, t ex Bert Karlsson och kommisarie Wallander i Henning Mankells böcker. Wallander har ju med tiden fått diabetes. Tänk vilket genomslag det skulle få om Wallander la om kosten och blev fri från sin diabetes.
Men #4. Wallander finns faktiskt inte på riktigt! Då går det väl inte att äta LCHF
.

# 5 Han finns i bokform. :) Det finns massor med skildringar i skönlitterära böcker av vad olika människor äter.
#6 visst gör det det! Kommer ni ihåg 5-böckerna, vad mycket mat det serverades i de böckerna. Blir hungrig bara jag tänker på det.
Detta var dock ett avsteg från frågan, förlåt TS, mitt fel!
Magnus Uggla har i alla fall testat LCHF enligt ett inlägg i hans blogg från den 3 februari men jag vet inte om han fortsatte…

Blondinbella
Agneta
läste i tara för några veckor sen om LCHF och då stod det om Bella Linde och Åse Åsenlund, att de åt LCHF, mådde bra o hade tappat vikt

Eliabeth Hurley äter stenålderskost enl någon fjolårsveckoblaska jag läste på leklandet.
Fabricati diem, pvnc!
Babben Larsson äter LCHF kost. Tråd om det här.

Enligt Expressen Kändisars galna dieter
så äter Jennifer Aniston, Renée Zellweger och Courteney Cox lågkolhydratkost. Även om dom inte äter LCHF så är det ju åt det hållet.

Det finns kändisar som äter LCLF också. Low Carb Low Fat.

Kalle Moraeus har pratat rätt mycket om sin lågkolhydratskost!

Fotbollspelaren Rasmus Elm är glutenintolerant och undviker mat med tillsatser, socker och snabba kolhydrater. Han äter fullkornsbröd av bra kvalitet och råris. Inte LCHF, alltså, men å andra sidan är han ju elitidrottsman. Som barn visade det sig att han var glutenintolerant. I hans fall räckte det inte att byta till glutenfrltt, utan han behövde "rena" kosten ytterligare och fick hjälp av bl a en naturläkare. Innan han fick ordning på kosten så hade han problem med uthållighet och att bygga muskler.
#17 Jonas Colting är väl också elitidrottsman?! Han äter ju lågkolhydrat!
http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen
Det finns ju en hel del. Tänk om man kunde få dem att prata mer om det i medierna och bli LCHF-ambassadörer. Det borde ju vara intressant för tidningarna att få kommentarer från kändisar som lyckas med sin kosthållning när ämnet kommer upp titt som tätt. Mer genomslagskraft än "Greta från Hudiksvall".

Ännu intressantare vore om kändisar med Diabetes åt LCHF och kom ut med det, vilket genomslag!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#2 lågkolhydrat försökte jag nog få till… :-D
Var det någon som sa Charlotte Perelli?

Dom som har kör den s.k. GI fas 1 ett tag har ju i.a.f. testat liiite….
Som P4 Extras Lotta Bromé t.ex.
Är nog en och annan som omedvetet har upptäck att det funkade som bäst i fas 1 och sen efter ett tag på fas 2 faktiskt går till baks till fas 1 eller rent av hittar hit ??? 
Medarbeterare på Kost

Jag tycker det ser ut som Perelli äter LCLF, dvs lågkolhydrat, lågfett. Rätta mig om jag har fel ang hennes matvanor.
# 8 Magnus Uggla…
Den 2a februari satt han vid bordet bredvid mitt på en restaurang i Kalix, Norrbotten - OCH KÄKADE PIZZA!!! (Hade solbrillor på sig, inomhus i skum kvälls-mys-restaurangbelysning) :)
Kanske var pizzan det som fick honom att bestämma sig.. De såg ut att ha skittråkigt i hans gäng, medan vi runt vårat bord hade väldans trevligt, bl a blev JAG just då utfrågad av mina kompisar om LCHF!! 

#25 Du är fantastisk Kajsa, lyckas alltid vara på rätt plats vid rätt tillfälle. Både någon från Kent i toakön och så Magnus Uggla 
Om jag minns rätt från Ugglans blogg så åt han LCLF under ett par timmar och gick hem och åt sig mätt på pasta.
Liza Marklunds romanhjältinna Annica Bengzon petar undan pastan ur en sallad, jag tror det var på sidan 215 i boken "En plats i solen", eftersom man ska undvika kolhydrater nuförtiden. I resten av boken äter Annica kolhydrater.

#24 Jag tycker det ser ut som om Perelli äter LE, dvs Low Everything.
#26 Jo! Jag är som en igel på kändisar - för att jag inte har nåt liv själv!! Haha!!
Näe skämt åsido.. Det är några år mellan dessa två händelser och jag snackade ju aldrig med Uggla, avstår gärna.

http://www.lemarc.se/gastboken.php
Kostdebatten har även nått gästboken på Peter Lemarcs hemsida, samt av allt att döma även Peter Lemarc själv. Om jag har varit i farten där med? Tror ni det?
Skriv gärna ett inlägg hos PLM, den som känner sig manad.
#28 Kent går bra att snacka med men inte Ugglan. Hoppas du kvittrade så högt att han hörde vad du sa. :)
Tydligen Henrik Dagård också. Tack felixifokus för tipset.
# 4 - Litteraturens poliser har alltid levat ohälsosamt, så det skulle kanske vara ett steg att gå för långt om Wallander & Co plötsligt skulle börja leva sunt.
# 24 - Jag tycker att Perelli ser ut att ha mycket stora ätstörningar!
Annika Sjöö, som vann Let's Dance tillsammans med Magnus Samuelsson intervjuas i senaste Amelia:
Vilket är ditt bästa må bra-tips?
- Ät mycket fett. Nyttigt fett och bra proteiner behöver kroppen. Sen ska man träna något som man tycker är riktigt roligt, då är det lättare att fortsätta.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Lars Bill Lundholm skriver i sina deckare om komissarien som lärde sin favoritdryck av franska hamnarbetare (om jag minns rätt) att använda osaltad smör i kaffet.

Har Malou på i bakgrunden fast jag egentligen inte är särskilt förtjust i henne, och alldeles nyss sa Alexander Bard "jag äter inga kolhydrater, jag äter bara fett. Man blir inte tjock om man inte äter kolhydrater."
Vi kanske inte ska glömma Björn Ferry. Han är visst på gång med en kokbok i ämnet. Petter kan vi läsa om på Katrine Z blogg. Göran Persson, undrar hur det går? Han är ju inte lika synlig längre (inte p g a viktnedgång utan beroende på avsteg från rampljuset).

Katrin Zytomierska och Bingo Rimer.
Petter får byta namn till Fetter 
Han har ju några låtar som passar bra:
Vinden har vänt
Det går bra nu
Logiskt
Goda dagars magi
Sedna behöver han bara ändra Så klart! till Sås klart!, Gör min dag till Smör min dag och Mikrofonkåt till Entrekåt så har han några nya hits.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Victoria Silvstedt citeras på omslaget till en tjejtidning (kommer inte ihåg vilken): "Kolhydrater är min värsta fiende". :D
När det gäller Göran Persson såg han väl lika rund ut som alltid när han var på kronprinsessans bröllop.
Stina Wollter, programledare i radions karlavagnen. Hon höll i ett program med temat dieter.
Andreas Lundstedt.
björn ferry o heidi (armbryterskan)
Kanadensiske komikern Drew Carey - han har gått ner ca 35 kilo på "no carbs", dricker bara vatten och kör cardio workout. Dessutom har han blivit av med sin typ 2 diabetes…

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.