Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 8876 ggr
LCHF-tina
1

Kolhydrat/Stärkelseblockerare!?

Hej hörrni,

Jag bara undrar om någon här har testat kolhydratblockerare? De finns att köpa receptfritt har jag läst men inte testat själv, de måste ju vara hur smart som helst om man försöker sig på en fakir men råkar äta 5g kolhydrater tex eller om man vill festa till de med ett bröd nångång!! :D vad tror ni om de??

LCHF-tina
0

Sedär, jag googlade lite och såg att de finns på apoteket ganska billigt: https://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=240451

är detta vanligt bland low-carbare??

[ErikSvensson]
0

Antingen äter du carbs eller så gör du det inte, det är ett aktivt val. Att slänga pengar på "blockerare" ger jag inte så mycket för, det är billigare att skippa kolhydraterna än att äta dem för att sedan motverka det med ett piller.

Annars kan du ju prova LCHF och Alli, det lär ge mer effekt än kolhydratblockaren… Flört

luddan
0

Så Alli kan funka ihop med LCHF..?

[ErikSvensson]
1

Om du har blöja, absolut! Jag var för övrigt inte seriös ovan, Alli ska ätas med en fettsnål diet annars får du en enorm diarré som jag har förstått det. Glad Det finns ett fåtal piller som fungerar men dessa är aldrig receptfria/legala p.g.a biverkningarna.

fialiten75
0

Tryck inte i er en massa skräp, kostar bara en massa pengar!

LCHF fungerar bra ändå och det finns utrymme för lite kolhydrater och ingen katastrof om man råkar ta en macka någon gång…. faktiskt… hävdar i alla fall jag.

Men att på konstlad väg försöka minska kolhyraterna i kroppastollen tror jag inte alls på! lika dumt som att man ska skita ut allt fett i kosten (förlåt mitt språk) =Alli.

Jag har prövat fasiken alla tabletter och pulver osv man kan tänka sig :S och vad har jag fått för det? jo en fetare kropp, en störd hormonbalans och en kropp som är expert på att spara på fläsket ;).

Har för övrigt ätit även sådana "blockerare" också.. på vanlig kost, det enda jag fick ut av det var magont och diarré inte ett kg på vågen!!

luddan
0

Erik: nä ja börja undra om du va helt ute o syckla..Cool

Var rädd att du faktiskt käka så..

[ErikSvensson]
0

Haha nej förtusan. Skrattande Har bara läst hemskheter om alli och skulle inte ens röra i det med tång. Att äta piller för att motverka maten man äter låter inte sunt på något vis. Då är det bättre att äta vettigt och skippa pillren.

luddan
0

Håller med Skrattande

Inkanyezi
0

Den dag det kommer ett piller som motverkar berusning av alkohol kommer det inte att sälja något vidare. Man önskar att samma gällde alla idiotpiller som pytsas ut, men när det gäller att lura i folk att de kan bli smalare av ett piller verkar det gå att kränga vad som helst.

Alli är skitbra, men se till att du har blöja på dig.

Bromsränder är för fegisar. Alli är för den som är modig.

elina88
0

Hej! Jag har ätit glucosanol i två veckor nu. Blev frustrerad då jag inte tappat ett enda kilo på ett helt år (ätit lchf 1 ½ år) Mitt dagsintag ligger på ca 20 g kh. Har tagit en tablett innan nästan varje måltid men vågen visar fortfarande ingen skillnad alls. Ger det två veckor till sen struntar jag i glucosanol.

ullebull
0

elina88, du kan strunta i dem redan nu, det finns INGA piller som hjälper, det är bara rätt kost som kan hjälpa dig.

elina88
0

Tack, men jag äter rätt och tränar rätt. Jag är normalviktig men vill ändå gå ner ett par kilo, därför är jag villig att testa dessa piller ytterligare två veckor.

[ErikSvensson]
0

Skär ner på maten och träna mer. Vad som ryker vet man aldrig, kan vara muskler, kan vara fett. Ju närmre din målvikt du kommer desto svårare blir det att tappa vikt, därmed inte sagt att det är omöjligt.

Har du hakat upp dig på vågvikten kanske? Den är irrelevant när du är normalviktig, det du bör satsa på är att omforma kroppen (även om det ev. ger ett + på vågen i form av muskler..)

elina88
0

Har tränat på gym i flera år, men dessa sista kilona är verkligen inte lätta att bli av med. Funderar på att köra mindre kondition och öka styrka. Hur låter det?

Det stämmer att jag hakat upp mig på vågvikten. Men det beror på att jag för tre år sedan hade min drömvikt och samtidigt var vältränad. Det är tillbaka dit jag vill.

Skära ner på maten känns svårt, äter redan relativt strikt och syndar aldrig. Så jag får helt enkelt kämpa hårdare på gymmet för att nå målet.

[ErikSvensson]
0

Det beror på dina mål såklart, men styrka bör alltid gå före kondition om du vill ha en "helkroppsfysik". Springer du så kommer det mest forma benen, så ett par styrkepass i veckan med nåt konditionspass lär ge dig dom resultat du önskar. Kör själv två gympass och två löpbandspass i veckan nu och det ger bra "allaround"-resultat.

LCHF-tina
0

Jag bor i Taiwan och jag kan säga att det är _riktigt_ svårt att köra low carb här. De har kolhydrater i precis allt, de har till och med en särskild "krydda" som de har på maten som är ren fruktos!!! Jag testar stärkelse/kolhydratblockerare nu och på mig verkar de funka utmärkt!