Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-färsrätter
Läst 4427 ggr
KatNyb
0

Pasta!

Jag har testat pasta från LowCarbShop.se  och beställt mer. Helt Ok. Ingen skulle känna skillnad mot vanlig pasta. Bra att kunna ta ibland.

luddan
0

De smakar exakt, nästan godare :)

Sindri
0

Är det den här pastan?

luddan
0

Ja det är det.. 10 kolisar/ 100g

1 portion är 50g så då blir det ju 5 kolisar..

Man kan ju ta till det när man vill gotta sig, jag älskar pasta!!

MimLan
0

#3 Jag tror inte du läste resultatet som fanns i länken?

luddan
0

#4 Nä det hade du så rätt i .. Tänk vad man kan gå på ibland =/

KarinSch
0

Jag äter den ibland, men en normal liten portion. Är diabetiker och har kollat noga, det höjsinte mer än vad sockret görs av biffar med bea. Däre mot far sockret upp över 10 mmol när jag testade sa mma middag med vanlig pasta.

En  god vän som är magsäcksopererad kunde inte äta vanlig pasta men klarar att äta denna, så någon skillnad är det.

Men man ska äta den med förnuft, sällan och små portioner.

luddan
0

Jag då verkar det ju bättre att äta den sorten då iaf, än vanlig..

stark köttfärssås med pasta och ett glas rött är ju såå gott..

Fiana
0

Visst är det en skillnad, precis som tas upp i länken där och efterföljande disskussion. Det är riktigt lågt GI på den, dvs du får en längre men flackare blodsockerhöjning. Det är bra ur vissa synvinklar, sämre ur andra.

Så som togs upp där för att få en bild på hur den påverkar blodsockret behöver man mäta under en ganska lång tid, betydligt längre än "standard-tider".

Man kan lungt räkna med att alla kolhydraterna tas upp, dock inte så snabbt. Men ca 40 gram kolhydrater på en portion är ju inte en omöjlighet för de flesta någon gång ibland. Men de angivna 5 är inte sant alls.

För mig funkar den då den inte "triggar" att äta mer, utan jag kan nöja mig med den lilla portionen då den är så "långsam", men lågkolhydratskost? nä det är den inte :)