Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-på-stan-hur-gör-jag
Läst 3010 ggr
Lillianna
0

Italiensk buffé

Jag ska på fest ivkäll och det ska serveras Italiensk buffé. Vad har jag att vänta mig??? Kan inte alls komma på vad som är >Italienskt mer än pasta och det vore ju inte så kul att få. Det är 50 personer inbjudna och jag gissar på att det inte är så himla flådigt då priset för detta endast är 150kr/person.

Ser mest fram emot dansen….så jag ska äta fett innan.

/Lillianna

~ Lillianna ~

Monsun
0

Italienskt - tomat och mozzarella, skivad skinka och korv, oliver både svarta och gröna, grillade grönsaker i olja (äggplanta/auberginer, paprika, kronärtskockor), pasta som du säger, brödpinnar. Mycket olja oliv men inte så mycket smör och grädde.

Ät din middag hemma så kan du bara ta lite på tallriken där. Ha det så trevligt och hoppas du får svänga dina lurviga ordentligt!

DaMum
0

Italiensk mat kan faktiskt vara mycket bra också!

Många gånger tycker jag att det italienska köket är "bättre" än det franska. Schyssta råvaror, rejäla portioner, men inte så tillkrånglat med en massa fineesser som fransmännen har.

Kalvkött används ju rikligt i det italienska köket. Osso buco, Saltimbocca m m.

Det går säkert att hitta godbitar i buffén, och hoppa över det som är "farligt".

En JÄTTEBRA idé att grunda hemma först, så att inte hungern får dig att göra snedsprång.

Lycka till och smaklig måltid!

Gugge
0

nu står du nog och fixar håret och har inte tid med datorn, men jag har oxå goda erfarenheter att italienska köket. På jobbet har vi flera gånger valt italienskt julbord när vi har käkat jullunch. Har du tur är det buffé och då kan du ju plocka.

och lycka till med dansen, det är SKITKUL att dansa.

Rillegubben
0

Parmesan, för 17. Parmaskinka…

Lillianna
1

Tyvärr visste inte de som anordnade festen det ni vet ;-) men jag hittade lite sallad och några laxbitar. Stora majjoburken hade jag med själv!!

/Lillianna

~ Lillianna ~