Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2364 ggr
Iza_the_cat
0

Inte hungrig

Hej

Ni som vet måste man äta även om man inte är hungrig???

Skaldeman säger att man ska lyssna på kroppen .

Brukar nämligen inte vara hungrig förrän fram åt 11- 12 snåret.

Jag vet låter inte klokt men tidigar har jag kunnat gå hela dagar utan att äta för jag inte har varit hungrig, men har drukit ca 3 liter vatten.

Så snälla hjälp mig

NancyAlke
0

Det är säkert ok att äta bara lunch och middag t ex… Men det handlar också om hur mycket man äter.. för blir det för lite, så ställer ju kroppen in sig på svält! Du kan ju läsa i min "Jag mår så illa" tåt, för mig blev det nån mysko spiral som gjorde att jag åt för lite tillslut…

Margareta
0

Även jag har haft en sån där nedåtgående spiral av illamående -> mindre ätande. Det är INTE bra, jag gick UPP i vikt och kroppen ställde in sig på svält IGEN.

Numer pensionär i Nynäshamn

Ulf-S
0

Jag känner igen det där med att inte vara hungrig. På vardagarna äter jag hela tiden känns det som, fasta rutiner och allt det där, men på helgerna kan jag i princip helt låta bli att äta om jag inte tvingar mig.

Att äta frukost är verkligen viktigt och inte bara tjat tror jag… Eftersom jag inte är en frukostmänniska häller jag i mig en proteinshake på morgonen (slinker lätt ner!) och det gör faktiskt skillnad! Det känns som att jag blir piggare och både lugnare och stabilare i humöret och aptiten.

Gittan-Xyz
0

I dag bytte jag ut kaffet och vispgrädden till frukost mot en kopp te. Fy vad jag är på dåligt humör! Och så blev det ingen morgonpromenad heller för det ösregnar.Ledsen Hur ska man klara denna dag?

Patti
0

Frukosten förstår jag att man inte ska hoppa över, den är viktig för kroppen. Men hur är det dock med middagen?

Brukar äta min lunch vid 14:30 och sedan när jag kommer hem så har jag ingen direkt hunger utan mer ett sug i magen. Om ens det?
Är det dumt/farligt att bara ta någon ostskiva med smör på? Eller måste man få i sig tex ett ägg med majonäs?

Iza_the_cat
0

Jag fixar inte att äta frukosten det är det som är felet

Patti
0

Jag klarar inte heller av att äta frukost direkt. Går upp 3 timmar innan jag går till jobbet så att jag har en timme på mig att vakna och efter cirka 1 och en halv så säger magen till att den vill ha lite mat.

Men det är ju många som tar med sig maten till jobbet och äter där, det kanske är ett tips för dig Iza? Det beror ju lite på vad du jobbar med visserligen :)

Iza_the_cat
0

Går hemma och är långtidssjukskriven pga smärtöverkänslighet

Så kan äta när jag vill Skrattande

Patti
0

Aha! När går du upp? Tänkte eftersom du kan gå till 11-12 utan att bli hungrig?

Iza_the_cat
0

går upp 7 för så ska sonen göras iordning till skolan