Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 6656 ggr
fenixthebasketcase
0

HJÄLP!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Räddade en kattunge i förrgår, köpte modersmjölkersättning och allt den behövde. Gissar på att den är 5 veckor gammal. Ögat var inflammerat när jag hittade henne, och nu ser det ut såhär!!

Ser ut som att det är luft i bubblan som sticker ut, men det verkar vara irisen som är bubblan. Jag är ingen kattmänniska och har därför ingen erfaranhet av katter. Finns det någon som kan svara på vad jag ska göra??

Har sköljt såret med koksalt samt använt lite av en ögonsalva som jag fick tips om.

Mitt hjärta brister när jag ser den stackaren, hoppas någon kan hjälpa mig och henne!

Yamuna
0

Tror du hamnat lite fel vad det gäller fokus. Tycker dock att du genast ska ta den lilla kissen till veterinär!

Wtn3
0

Stackarn. Det ser ut som den har kattsnuva, det är behandlingsbart.

starhawk
0

Men herregud människa har du aldrig hört talas om veterinärer? Jag skulle gått raka vägen till en veterinär med den där kissen

Håller för övrigt med #1 det här är väl inte rätt forum, det finns ju forum här iFokus för Hittekatter, Katter och Kattpolisen nåt av dom skulle väl passa?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

vikingmormor
0

Har du försökt kontakta någon organisation som tar hand om katter? de vet råd.  Det finns i Malmö, det vet jag. Katten kanske behöver antibiotika via munnen, kanske räcker det inte med ögonsalva. Det är fint att du tagit hand om lilla pyret!

Zepp
0

En inflamation i ögat är allvarligt och skall behandlas av veterinär omedelbums.. ögona är egentligen en och samma utväxt av nervceller och blir ena skadat kan det andra även bli fördärvat.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

missaz
0

För det första; Super att du tagit hand om kattungen!!!

För det andra; Ta henne bums till veterinär, detta kostar dock pengar och har du inte råd/lust att bekosta det själv så ring fort som attan till något katthem, sådana brukar finnas lite överallt och de kan fixa veterinärhjälp!

magma
0

Jag köpte två katter via Örebro katthem för ett par år sedan. De hade hittats bara några dagar gamla, födda och övergivna i en lagerlokal. Den ena fick kattsnuva och inflammation i ett öga och det var först tevksamt om ögat skulle gå att rädda, men till sist gick det vägen ändå- MED behandling genom veterinär och med bestående ärr på ögat. Katten måste omedelbart till en veterinär!

missaz
0

Hur har det gått med kattungen??

fenixthebasketcase
0

Hej!

Jag hade inte råd med vet, men lyckades samla ihop cirka 600kr från vänner och bekanta. :)  Resten jag lade ut själv. Hon fick antibiotika, ögondroppar + Bvitamin direkt.  (Åkte till vet dagen efter jag skrev inlägget)

Lilla Hedvig får antibiotika och droppar till ögat i 3 veckor till. Just nu har hon fått en böld på hö sida av magen, vet sa att vi avvaktar och  ser om antibiotikan tar hand om det.

http://themuffinbaker.bilddagboken.se

http://www.facebook.com/album.php?aid=193829&id=520601615&l=d86c768256  lite bilder på kisen. Ögat ser liite bättre ut men det verkar som att hon inte ha någon iris.. är väldigt röd i ögat och det är endast pupillen som är synlig.. :/

missaz
0

#9 Skönt att det löste sig med veterinärvård! Du har gjort SÅ rätt som tagit dig an den lilla kissen! Håller tummarna för att hon ska bli frisk snart och att hon får behålla synen.