Fett
Jag undrar om fettet blir mindre nyttigt vid upphettning? Det jag mest tänker på är smöret i pannan när man steker eller olja till fritering.
Smör klarar sig nog och även kokofettet/oljan men de andra oljorna, oliv, raps, de skall inte upphettas.

Enkelomättade och i synnerhet fleromättade fetter förändras ogynnsamt vid upphettning.
Stek i smör eller kokosolja som mest innehåller mättat stabilt fett
Använd raps eller olivolja till kalla dressingar
Undvik alla margariner, solrosolja druvolja majsolja mm
Becel passar bäst som skokräm
Använd den illasmakande linfröoljan till att behandla trärena ytor..
Tack för snabba svar.
Vilket ställe detta är för att inhämta information. 
Det vanliga kokosfettet man köper på t.ex. ICA, är det något att ha? Köpte ett paket men har nu beställt kokosfett på nätet som det skrevs om i en annan tråd. Synd att kasta bort paketet, provade att ha en klick i teet men det var ingen höjdare. Det smakade ingenting men jag är van att ha grädde eller smör i som tar bort en del av beskheten i teet. Kokosfettet varken smakade något eller mildrade smaken. Vad kan jag använda det till?

Du kan steka i det. Det är det enda det duger till - eller kasta bort det
Jag smörjer numer in saker som torkar med kokosfett.
Först träbänkarna i köket och nästa steg är torra gummilister i bilen…
Numer pensionär i Nynäshamn

En lurig sak angående att ha kokosfett i teet är att det lägger sig som ett "lock" över teet. Hon som inte tänkte på det kände när läpparna nådde fett-locket att teet kändes alldeles lagom tempererat och tog en stor klunk. Teet "under" locket var "lite" hetare…
och brände tungan…
Men bortsett från det så måste jag säga att det är ett (för mig iaf) väldigt lätt sätt att få i sig rejäla fettdoser.
MVH
Jag har kokosfett som smakar kokos och då blir det gott i kaffe/te. Har provat utan smak men det gillade jag inte.

Jag kör också med kokossmak. Kantareller med kokossmak är smaskens!
Sten Sture
- som har 12 påsar kvar i frysen