Småkakor, recept?!?
Hej alla!
Jag gillar småkakor, typ bondkakor, kolakakor, chokladsnitt mm. Men det äter jag inte nu, så klart.
Är det nån som har ett bra recept på LCHF-småkakor? Jag är grymt sugen just nu, maken är bortrest tre dagar och i går kväll gick jag och rotade i kylen och skafferiet efter något att tugga på framför TV:n. Jag föll nästan, jag var nära att baka en vanlig sockerkaka, men lyckades hålla mig.
Så, hjälp mig snälla ni!!! Jag behöver kakor som jag kan ta när lusten efter något snacks kommer.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9172411910
Och kolla bland recepten i gruppen Mat - recept på efterrätter och sötsaker.

Eller så biter man ihop tills abstinensen går över, som med alla andra beroenden…
Tack #3
Det fanns flera kakor där som såg goda ut. Särskilt chokladmuffinsen. De är ju inte "småkakor" men jag blev sugen på det när jag såg dom. Dom ska jag prova!
#1. Jag använde sökfunktionen för att söka efter småkaks-recept men det kom inte upp något intressant.
#2. Jag VET att man egentligen borde vänja sig av med att äta godsaker men jag vill inte. Och kan man äta BÅDE gott och nyttigt så funkar det ju ändå.
Om jag inte kan bita ihop som Aniara4 föreslår brukar jag äta några macadamianötter eftersom jag tycker att de smakar lite sött och de inte stör mitt ätande. Men man ska se upp så att det inte blir överdos av dem heller.
2# Håller med.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
#6 Ja, macadamianötter är himmelskt gott! Om du köper de rostade och saltade macadamianötterna från Nutisal så innehåller påsen således "bara" 85 g - med andra ord behöver du inte oroa dig för att överäta dem om du köper en påse åt gången eller öppnar en påse åt gången. De riktigt smälter i munnen, gillar du cashewnötter så kommer du att älska macadamianötter. Rekommenderas varmt!
Finns på ICA, Coop och Hemköp.