Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 6811 ggr
jessica74
0

äppelcidervinäger?!

halloj

äppelcidervinäger, hur är det med det? har börjat att dricka 1 msk utspätt med vatten varje morgon. känns fräscht! och dessutom har jag fått för mig att det är bra för att motverka candidan. rätt?

/j

dufva
0

Efter 2 teskedar ättika kan man notera en tusenfalt ökad utsöndring av candidasvampar i bajset
jämfört med vad som brukar finnas  utan föregående intag av äppelcidervinäger (påstås det)Obestämd

Man kan ju fundera på om det är för att den drivs ut eller för att den växer till sig.

Camilla77
0

hehe, precis vad jag tänkte :-D

Joula
0

Jag har läst att all vinäger utom just äppelcidervinäger ökar candida. Äppelcidervinäger ska istället vara mycket bra för att minska candida.

jessica74
0

så intag av äppelcidervinäger är inte bra då??

/J

Joula
0

om du googlar på äppelcidervinäger+ candida så finna massor skrivet om hur bra det är med äppelcidervinäger.

Jag dricker det själv för att jag tycker det är gott och för att jag upplever att sötsug försvinner.

karinafp
0

Själv prövade jag äppelcidervinäger ett halvår, tills min tandläkare sa åt mig att sluta, då det blev skador på tandemaljen.

nyborjare08
0

sugrör? (som hon tandläkaren sa i reklamen)

karinafp
0

Haha, sugrör hade inte heller hjälpt. Jag drack det inte, utan tog kapslar. De påverkade surheten i saliven, eller något sådant…

nyborjare08
0

Aha, ajdå. Fundrar på om det blir samma för tänderna av tranbärskapslar? Jag tänkte ta såna ibland för att förhoppningsvis motverka urinvägsinfektion…

sarag
0

Jag tar tranbärskapslar (eller Gulris) nästan varje dag för att motverka blåskatarr. Och det fungerar!

Har inte hört tandläkaren säga att jag har skador på emaljen. Brukar bara få höra att min mun är ovanligt frisk, (sen jag började med lchf)

starhawk
0

köpte äppelcidervinäger får att få till en dricka utan så mycke KH (dricker normalt saft) men det smakar definitivt inget gott tycker jag så jag får väl hitta nåt annat smaksatt Loka kanske Obestämd

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus