Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 1013 ggr
umbra55
0

umbra55

Gunilla, 50 år Varit tjock eller fet sen nedre tonåren, med ett avbrott runt 20årsåldern då jag bantade ner mig till normalvikt med hjälp av Mirapront, simning, löpning och kaloriintag ej överskridande 1200/dag. En sån järnvilja kan jag aldrig mer uppbringa!
Sen höll jag mig runt 80 kilo tills jag satte mig på skolbänken i vuxen ålder.
Det var inte bara studielånet som blev stort.. även vikten ökade dramatiskt.

Har viktväktat, fastat, motionerat, käkat soppor, Nutrilett etc.. Det kan hjälpa för stunden men inte i längden.
Som mest har jag vägt 116 kilo och nu kämpar jag för att nå tvåsiffrigt.

Äter nu LCHF.dvs ett litet kolhydratintag varje dag; tre blad isbergssallad, en bit mörk choklad. Helt utan kh/fibrer? kan jag inte vara- jag får explosionsdiarréer utan det.

Sladdar ner i diket/av banan med jämna mellanrum men strävar tillbaka upp igen. Håller på att lära mig acceptera att jag inte klarar av ens små avsteg utan att förhindra viktnedgång och att jag dessutom måste hålla koll på kalorierna. Min kropp är topptrimmad ur energiåtervinningssynpunkt. Ser fram  mot att komma tillbaka in i rutinerna igen- framemot september. Före dess får jag nog räkna med att det blir lite si och så med LC-delen av kosten även om jag försöker
Jag finns också på http://kattmat.blogspot.com för den som gillar att läsa allmänt bladder…

Margareta
0

Välkommen till oss!
Det är inte lätt att hålla sig på banan, jag tror det viktigaste är att man har mål och delmål. Delmålen skall vara lätta att uppfylla så man känner sig duktig! Posititiv energi är alltid bra.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Att veta vad man tål är ju ett viktigt steg på vägen. Lite lättare att undvika fällorna.

Jag har lärt att efter ett avsteg måste jag tillbaka genast, inte hålla på flera dagar, då klarar jag det. Men så var det inte förr.

Det finns ingen bättre kost för oss som inte tål kolhydraterna.

Diana61
0

Välkommen tilll dig säger jag med.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Margareta
0

Still going…

Numer pensionär i Nynäshamn

umbra55
0

jajamen.. här ger man sig inte för att det är lite motigt inte,.

Tilda-T
0

Bra Umbra!!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!