Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettom-sajten
Läst 3682 ggr
catlin
0

Hjälp med länkning

Nu skiter jag i om jag verkar heldum, men jag har flera gånger undrat hur ni får tag i länken till en viss tråd. Om jag vill länka till Hemuls recept på nötbröd t ex, var får jag tag i adressen? I adressfältet står ju bara kolhydrater.ifokus.se

Tack för hjälp! :-)

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Margareta
0

PC:
Högerklicka på den bilden och välj egenskaper.
Där finns länken…

Numer pensionär i Nynäshamn

catlin
0

Bilden?

Fanns det en bild just i det inlägget med en extern länk? I så fall var det ett dåligt exempel. Säg att jag vill länka till den här tråden i stället. Hur hittar jag adressen då?

Eller är det jag som är trögfattad? Räcka ut tungan

shintaida
0

Näää, Du är inte trög…jag fattar inte heller hur man gör!

// Shintaida

Margareta
0

Jag kallar den här skärmbilden för bild… det var långsökt kanske, men jag är ju programmerare….Cool

Det måste vara i rutan ovanför den man skriver i, men varsom helst bland de redan färdigt inläggen.

Margareta
0

Den här tråden heter tex

http://kolhydrater.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=d6c3459c-aa6c-43bd-90bc-d4a31324c82f

Lite väl långt i en vanlig länk, men utmärkt så här

shintaida
0

Så man länkar likadant som externa länkar…med knappen där uppe??

// Shintaida

catlin
0

Tack för ditt tålamod! Nu till slut hittade jag! Fast inte "var som helst i bilden" utan bara i vänsterkolumnen där rubrikerna står. Om jag högerklickar på dem kommer egenskaper upp och jag kan hitta adressen. Det kanske beror på vilken webbläsare man har?

Nå, tack för hjälpen - detta underlättar!

Hoppas du också hängde med, Shintaida!

Margareta
0

Det kan bero på webläsare…
Shintaida:JA man gör likadant, med knappen med kedjan på. Man måste bara få fram länken och det gör man med höger musknapp i PC.

Monsun
0

????? fattar nada - sorry. Trots att jag har läst inläggen flera gånger. Ni måste förklara på "barn" språk till mig

bocco
0

Det kanske är ännu enklare att högerklicka på en forumlänk och välja "Öppna länk i nytt fönster" så syns adressen uppe i adressfältet.

Mervi
0

bocco: så har Amiechan förklarat att man gör och jag har lärt mig det.Glad

Monsun
0

ahaaaaaa - NU fattar jag! Tack tackKyss

DaMum
0

Margareta, kan vi ta en liten handledning när du besöker mig nästa gång…?Generad

Margareta
0

absolut