Ny här!
Hej!
Igår började jag äta efter LCHF.
Vägde mig o vågen stannade på 130,6 kg. =(
Är 25 år, o börjar få ont i leder, domningar o har även börjat få problem med blodtrycket(lågt), järnvärdet och även hjärtat lite.
Detta är sista utvägen jag testa innan operation på läkarens inrådan. Hoppas på att de kommer funka.

Hej och Välkommen!
Klokt av dig att prova LCHF innan en operation, en operation kan sluta illa! Kostdoktorn har bla skrivit mycket om "biverkningar" som kan uppstå, fårtycärr inte fram någon länk just nu…
Jag önskar dig all framgång!
Läs gärna "Vanliga frågor och svar" nu i början
Du har alla förutsättningar att lyckas. Att du är ung är en fördel. Om du har benägenhet att överäta är LCHF utmärkt mot det. Det kan många vittna om, även jag. Med den här maten behöver du inte gå hungrig! Om det är motigt i början kämpa på bara och här får du mycket stöd om du vill.
Du får säkert bra tips här.
Lycka till!

Hittade en länk! här
Välkommen hit. Ett klokt beslut att testa LCHF. Ett tips är att läsa så mycket som möjligt här på sajten.
Lycka till!
Välkommen. Ha gärna inställningen att LCHF är ditt sista hopp! Då kommer du ha större chans att lyckas och samtidigt ger du denna kostmodell 100 %.
Tänker man däremot att..ja om inte detta funkar så finns ju alltid operationen, ja då kan det gå sämre. Men nu ska vi ju inte måla fan på väggen utan äta gott och näringsrikt istället
Fokusera gärna också mindre på "mat" och mer på vad som händer mellan måltiderna. Mat tar ju bara någon futtig % i anspråk av vårat jordeliv. Allt för många blir helt styrda av dessa 5-10 minuter som man ägnar åt att stoppa näring i munnen, så man glömmer bort timmarna (kan bli mellan 4-7) där emellan.
Lycka till
Wille
Länktips - sökning på Google ger mer nyttig läsning hos Kostdoktorn.

Välkommen och lycka till! 

Välkomen du har allt att vinna och inget att förlora!
Men ta nu och läs några böcker så du lär dig vad det handlar om, låna på biblan eller köp!
http://www.lowcarbkost.com/low-carb-books.php
Här har du lite inspiration;
"Minus 168 kilo med lågkolhydratkost!"
"Är detta rekord? I senaste numret av Norska läkartidningen finns ett patientfall utöver det vanliga. En kvinna vägde vid 25 års ålder enorma 265 kilo. Trots åratal med fettsnål mat, bantningspiller och träning.
Sen provade hon lågkolhydratkost. Och resultatet slår allt jag hört talas om.
Hela artikeln:
Tidskrift för Den norske legeforening: Extrem vektreduksjon uten kirurgi"
http://www.kostdoktorn.se/minus-168-kilo-med-lagkolhydratkost
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Tack så mkt för alla ord!
Jag har avklarat min andra dag. Det enda jobbiga än så länge är att tänka på att inte äta hela tiden. Jag har alltid köpt godis när jag tankat, alltid druckit läsk i tid o otid, alltid bakat kakor osv. Men nu har jag börjat laga all min mat själv så jag vet vad jag har i dom. har med mig matlåda till jobbet o även frukost som jag äter i bilen (efterso jag har 1,5 timmes körväg till jobbet o går upp kl 4) men än så länge tycker jag de går bra. folk runt omkroing mig tror dock inte på det, de tror att de är ännu nån av mina bantningsförsök, men jag kämpoar på utan hunger o än så länge väldigt lite sötsug.
Jenniii, det är inget bantningsförsök. Du kommer gå ner.
Fett bryts ner långsammare än kolhydrater vilket gör att du på en fet måltid är mätt mycket längre.
Ett citat som jag tycker är kul som kanske kan funka på dina bekanta:
"Att säga att fett gör dig fet är lika fel som att du blir grön av grönsaker"
Haha, de ska jag nog andvända.. =)
har flera i min bekantskapskrets som gjort en sån fetmaoperation. men de känns som en genväg o om man inte ändrar matbeteende så kommer ju allt vara likadant efter operationen med..
men detta känns inte som ngn jobbig kur utan som ngt hållbart..
Hej, jenniii! Vill bara tipsa om två bloggare som jag gillar, www.annahallen.se och www.lifezone.se fast du kanske redan känner till dessa. Där finns trevlig läsning. Du är ung, låt din nya livsstil ta tid att sätta sig. Glöm inte bort att det är DIN kropp, låt ingen annan tala om för dig vad du skall äta för att må bra. Socialt ätande kan ibland bli ett problem när man äter LCHF, det är så många som tycker en massa. STÅ PÅ DIG. Då får du ett bättre mående med viktnedgång som följd…men som sagt stressa inte, du hinner.
www.lowcarbkost.com samlar mycket bra. Men bli inte fast vid datorn för mycket bara:-)
För 20-30 år sen behövde vi knappt operera oss. Nästan alla var pinnsmala på skolfotot. De som tittade på saltkråkan upplevde Tjorven som tjock, men idag anklagar man nästan Pelle och Stina för att vara anorektiker. LCHF behövs för att förstå att det är modern butikshyllemat, dvs sådant som innehåller massor av kolhydrater och som kan lagras i åratal som gjor oss överviktiga. Det som är billigt att lagra och producera det är ju det "vi" ska äta om pengarna ska hamna i rätt fickor.
Med LCHF så sdödjer man de som producerar näringsrik och bra mat. Inte bara billigt skräp. Det är bra att tänka på. Våra pengar ska gå till dom som verkligen vill ge oss hälsa i retur. Dom andra ska inte ha en krona, eller hur?
Lev och njut:-)
Jo, blir fast vid datorn, bara du surfar själv (utan "dumheter" som sällskap alltså)
.
Det är så uppfriskande med en ung människa som resonerar som du Jenniii, testar LCHF och tänker, istället för att springa iväg till operationsbordet.
Ett litet tips på frukost till din bilfärd, oopsies. Du hittar säkert receptet här på KiF om du söker (jag är urusel på att länka) och det är en mycket praktisk bärare av påläggsmat som ost, salami, kött, ägg eller fisk men innehållet är optimalt för oss LCHF-are.
Det är ingen som reagerar på jobbet heller om man skulle behöva äta en "macka" till fikat någon gång, nog så viktig aspekt i början.
Lycka till!!!
// L

Jenniii, du har gjort ett perfekt val, LCHF ger dig otroligt många hälsovinster och en rejäl viktminskning. Jag fick själv erbjudandet om op men var som väl är för feg för att våga släppa till hihi.
Jag vet att du kan slippa dina besvär om du äter som du skall, fråga, fråga oss och vi svarar. Läs runt i trådarna och länkarna och kosten är egentligen väldigt enkel. Kolla allt du köper, inget skall inhandlas som innehåller mer än 5 kh/100 gram. Ät ägg och bacon, en omelett med tex ost i, ren köttbit med vitlökssmör, ja det finns så oändligt mycket att äta och du vet ju nu vad du inte skall äta.
Låt du folk kommentera din mat men du… strunta i det, bevisa i stället att det fungerar.
Du är ung och har livet framför dig, kämpa på tjejen.
Stor kram och peppningar ifrån mig.
Tack. De känns bra såhär långt.. Lite jobbigt o förklara för föräldrarna för dom ska alltid veta bäst osv. min mamma lider av mer övervikt än mig o har nu även fått diabetes typ 2 men vill ändå inte göra ngt åt det..

Jag tycker att du skall köra på den inslagna vägen och du.. vad det gäller din mamma, vi "gamlingar" kan vara väldigt envisa men, jag vägrade ta medicin mot diabetes, gick hem och läste på om denna kosten och jag har ingen diabets all idag, 4,6 i långtidssocker.
Visa du mamma lite mer på den här sajten, även vi gamla hundar kan lära oss sitta 
Bara kör på och gå in här i din tråd och skriv lite varje dag så håller du dig på banan. Du klarar det och kan bevisa att du har rätt genom att fortsätta på denna kosten, inget godis, ingen läsk osv. 
Detta är den tråden där jag kommer försöka skriva dagligen eller iaf några dagar i veckan.
Häng gärna med in där.=)