Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-soppor-såser
Läst 9140 ggr
Agnez94
0

Hamburgerdressing

Har någon ett tips på ett bra recept på hamburgerdressing som inte innehåller för mycket kolhydrater? Tacksam för svar!

Wtn3
0

Jag brukar röra ihop en majonnästub med någon matsked tomatpuré, hackad lök (gul, röd eller en kombination) och krydda med salt samt chili-, svart- och cayennepeppar. Eventuellt lite bostongurka också. Bostongurka och tomatpuré är inga kolhydratsnåla ingredienser direkt men tar man inte mycket så blir det absolut inga större kolhydratmängder per portion dressing.

dumlis
0

Majonnäs med grillkrydda (sockerfri då såklart) så snabb att göra och det blir riktigt gott.

skogs-tolva
0

Majonnäs, lite tomatpuré eller passerade tomater, lite finfinhackad röd paprika, lite paprikapulver, finhackad gul lök, ja, det är väl ungefär så här jag gör min dressing. Någon gång då och då har jag även i lite bostongurka.

MimLan
0

50/50 majonnäs och stark ajvar.

Anders-S
0

Hemmagjort vitlökssmör som får smälta på den nygrillade hamburgaren tycker jag är väl så gott som någon dressing.

Rör ihop nypressad vitlök, smör och lite salt.

Mooniq
0

Ajvar e gott. Om man blandar ajvar o bearnaisesås så får men en supergod sås/dressing-.. passar till stekt/grillat kött..

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

jessica74
0

jag brukar blanda ihop en burk creme fraiche, några matskedar majonnäs och lite stark chilisås… mumsigt!! :P

/J

dufva
0

Cf eller ty + fransk senap + tomatpure

[Pageup]
0

Jag använder för min dressing, majonäs, tomatpure, salt, peppar och det tycker jag blir bra, du kan dessutom tillsätta cayenne om du vill ha en starkare smak, bara krydda och smaka av.

Och som någon sa, hemmagjort vitlökssmör är gott till hamburgare, igår åt jag hambugrare med hemmagjord dressing, vitlökssmör och riktigt fet ostskiva, lindade in allt i ett salladsblad.

Det var den godaste hamburgare jag någonsin ätit. Hamburgaren gjorde jag självklart själv också

annizan
0

Åh det låter ju riktigt smasken era recept! Ska defenitivt testa :)

Sugiyama
0

Jag vill inte ha för mycket majosmak så jag blandar cf och majo 50-50. I det en klick tomatpuré, salt, peppar och kanske lite hackad saltgurka.

Agnez94
0

Tack så mycket. Många bra tips!