LCHF-butiken
Ngn som har erfarenhet av LCHFbutiken.se? De hade många olika pasta sorter o mjöler. Lät spännande men vet inte riktigt vad man ska börja köpa… ;)

Hm, och jag tycker pasta och mjöl låter otäckt numera.

Lågkolhydrat-varianter av bröd och pasta tycker jag i ärlighetens namn är något man bara ska använda för att få de nära och kära som inte vill sluta med dessa saker att börja använda sig av mindre dåliga varianter, bäst är såklart att skippa dessa saker helt och hållet. Men okej, vi behöver väl inte alla vara fanatiker ;) Den som är frisk och inte har kraftig övervikt men samtidigt inte vill överge pasta och bröd kan absolut använda sig av dessa lågkolhydratvarianter.
Hej…. jag har samma fråga som frågeställaren…. Någon som har erfarenhet av LCHF-butiken….?
Kanske kommer jag också till en dag då pasta och mjöl låter otäckt och så vidare. Men jag är inte där nu. Min familj äter ej enligt LCHF, men jag försöker. Då och då skulle jag dock vilja ha något som är som pasta för att inte trilla dit och äta vanlig pasta. Därav min fråga.
Det står:
Kolhydrater per potion (56g) 41 (varav 1 från socker) Endast 5 gram tas upp av kroppen, resten passerar tarmsystemet utan upptag.
Någon som vet vad som menas med det? Hur kan endast 5 gram tas upp liksom??
Tacksam för svar.

#3: Det är ju samma sak som sötningsmedlet i Coka Cola Zero, vi kan inte bryta ner det så det passerar bara rätt igenom. Det är inte det enda, vid förklaringen till varför kaloribomben är värdelös tas ju jämförelsen upp att elda trä och äta trä, det innehåller massa kalorier som registreras av kaloribomben men vi kan inte bryta ner cellulosa så vi får inga kalorier om vi äter trä, det bara passerar rätt igenom
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
ah.. då tror jag att jag förstår lite bättre. =)

Jag har handlat knäckefrömix, choklad och mandelmjöl mm på LCHF-butiken, det funkar jättebra!
Det finns en del trådar som avhandlar just den pastan och resistent stärkelse, sök på "resistent stärkelse" så kommer du till dessa trådar.
Den korta sammanfattningen att sanningen inte är så enkel som de anger. Jag konstaterade mest att det inte fanns någon poäng med den typen av pasta.
#6: bra att veta - ska fundera lite mer på de delarna med.
#7: tack tack - ska söka =)
När mjölaktiga saker "passarar genom tarmarna utan att tas upp", brukar det handla om fibrer.
Väldigt mycket fibrer kan vara besvärligt, man får problem med magen.
Vet dock inte nåt närmare om just de här produkterna.
Har handlat där o var jättenöjd. Köpte mandelmjöl, kokosmjöl (som jag inte använt än) samt knäckemix. Eller ja knäckemixen fick jag på köpet eftersom kokosmjölet var så försenat.
Jag har köpt stevia och sukrin, och fick knäckefrömix som sommargåva. De svarade snabbt på frågor.
Knäckefrömixen blev goda kex, men den är för dyr att köpa, 49:-, anser jag. Någon gång i så fall.
LCHF-buiken var det enda ställe jag hittade som sålde både sukrin och stevia. Det blir billigare frakt så, det blir dyrt nog ändå.

tack för lite svar, ingen som testat de där aromerna man kan smaksätta mineralvatten el turkisk yoghurt med? Tycker det låter spännande…
Väntar också på åsikter från någon som testat aromerna! Vill ha till äggmjölken! :-)
Jag har provat melon och toffee, melonen är jättegod i vanligt vatten, toffeen har jag duttat i lite vispad grädde, blev jättegott. Vet inte om det blir bra i äggmjölk.
har funderat på att köpa tacokryddan och grillkryddan de har samt något av téerna… men så blev jag snål då jag såg vad det kostade i frakt och fakturakostnad… nästan 100 kr… tyckte då att det blev för dyra grejjer att handla!!
/J
#15 Vad menar du? Frakten ligger på 49 kr, inte 100 kr…
Just taco- och BBQ-krydda kan du göra själv annars.
#15 och kostnaden för att betala via faktura 49 kr, totalt frakt och fakturakostnad nästan 100 kr…
/J
#17 Huruvida det kostar mer än 49 kr i frakt beror på vilket betalningssätt du väljer. Själv beställde jag under semestern då det var gratis frakt. Däremot litar jag på Ingela (innehavare av LCHF butiken) och betalade i förskott. Tycker hon är väldigt seriös och serviceinriktad så skulle rekommendera alla att betala i förskott så slipper man extra kostnader utöver frakten som är 49 kr.
Jag har handlat både Sukrin,Kokosmjöl, Mandelmjöl och pasta.
Pasta ätar jag inte annars, men med denna pasta tar jag LITE.
Den smakar och ser ut som vanlig pasta. Jag har gjort lasagne ett par gånger(lite omständigt eftersom plattorna ska kokas först), men det blir gott. Har också provat skruvar och angel hair.
De innehåller ju resistent stärkelse och jag tror att ca 75 % passerar tarmarna utan upptag i kroppen. Jag har f.ö också köpt resistent vetestärkelse från netrition.com och bakat paj med. Innehåller ju lite kolisar den med men den gjorde sig bra i pajdegen. LCHF-butiken säljer resistent majsstärkelse men den är ju jättedyr för den lilla mängden.
För mig har det inte triggat igång något sug som vanlig pasta och pajdeg kan göra.
Jag har testat bananaromen med lite kakao i vispad grädde, det blev supergott!
Till kolhydratätande vänner har jag bakat en chokladkaka och testat några droppar bananarom till glasyren, blir spännande att höra omdömet sen :)
Och vad innehåller dessa aromer? Kommer ihåg kemiexperimenten i skolan där vi genom att blanda två giftiga saker fick fram en väldoftande arom… 
Funkar utmärkt att handla hos, mkt serviceinriktad.