Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 12937 ggr
Jojjemin
4

Sukrin, var finns det?

Ja, kan man köpa det i vanliga matvaruaffärer? Typ Maxi etc. Letade nämligen där igår på sockerhyllan men hittade det inte..

Skulle gärna vilja göra något gott till ikväll men man behöver ju Sukrin till nästan alla recept .(

Maybelline
0

Mindresocker.se Återförsäljare kan du titta på. Själv rekommenderar jag Daglivs vid Fridhemsplan om man befinner sig i Stockholms området. Mycket billigt.

Fiana
0

Generellt kan du inte hitta sukrin i vanliga affärer, förutom då den där Daglivs då. Så beställa på nätet gäller för de flesta, det finns flera olika sidor som säljer.

Men att skriva Sukrin och "mycket billigt" i samma mening är nästan direkt vilseförande - sukrin är riktigt dyrt i förhållande till socker.

Maybelline
0

#2 så sant, även om jag lyckats få det i olika meningar med felaktig meningsuppbyggnad :)

Men när det kostar 20 kr mindre på Daglivs kontra nätet och man därmed slipper frakten så ser jag det som billigt. Jag vill inte jämföra med socker då det inte är ett alternativ för mig, utan det blir jämfört med andra ställen.

[Pennylane1]
0

så dom tar 69 för 500 gram på daglivs?

Maybelline
0

Det stämmer, i alla fall när jag var där i tisdags och bunkrade.

[Pennylane1]
0

wow! Synd man bor så långt bort, med resan blir det ju mycket dyrare… men man kanske kunde be nån om åkert till huvudstaden!

Maybelline
0

Var bor du då?

[Pennylane1]
0

Värmland

MimLan
0

#2 DagLivs hör till Coop och därmed finns det tillgängligt för Coop-butiker att ta hem. Att det inte är standard i hyllorna är en annan sak, man får vara lite konsument och be att de tar hem det.

[Pennylane1]
0

finns detnågon som har lyckats med det tro? har aldrig sett att någon enda skrivit här att de fått coop att ta hem det? Tala om ni som har det, snälla!

vimsig
0

Jag beställde mitt sukrin på nätet, visst var det dyrt, men efter 5 månader har jag nästan hälften kvar. Jag bakar bara till mig själv och fikar inte så ofta, så det har varat länge.

Jag bakade t ex typ budapestrulle, men rullade inte ihop den utan skar "botten" i 15 bitar och styckfrös. Nu tar jag upp en bit lite då o då efter behov. På med lite vispad grädde och en, två eller 3! jordgubbar på. Det blir som en stor fantastiskt god bakelse!

Till övriga familjen bakar jag med vanligt socker så det blir inte så dyrt med sukrinet om jag slår ut det på användningstiden.

Miyu
0

#1 billigt? kostar ju 70 spänn?

[Pennylane1]
0

tja, det kostar 89 PLUS nästan lika mycket i frakt från mindresocker….

Fiana
0

lchfbutiken verkar ha sänkt sin frakt till 49 (på sistone?) vilket med 85 + 49 gör det en bit billigare än mindresocker iaf - tror det var ganska "same-same" innan

kan man köpa från butik så från Daglivs blir det betydligt billigare verkar det som, men det verkar vara enda som säljer, sen blir ju sukrin aldrig "billigt". Själv skulle jag nog vara villig att betala ett högre pris om jag kunde gå till en butik nära och köpa istället för att behöva beställa och böka - men det kanske vi inte ska avslöja för Daglivs att de kunde höja priserna? :P Bor dock inte i stockholm så inget alternativ för mig tyvärr.

Monnis
0

Jag har skrivit till COOP Värmland och bett inköpsansvarige att se om det finns möjlighet att ta in Sukrin i sortimentet Skrattande Fick svar om att de inte hittat en leverantör, men att de skulle höra av sig till mig om de fick fram nåt mer, så om fler mailar och efterfrågar så kanske det kommer in i sortimentet nångång i framtiden. De har ju så många andra olika sötningsmedel. Jag undrar hur Daglivs kan sälja så billigt, den gång jag var i Stockholm (i påskas) så var allt sukrin slut Obestämd fast jag fick en påse sukrinmelis för 64:- i alla fall så helt förgäves var det förstås inte. Sen köpte jag lite sockerfritt godis också, det var ju ändå påsk Oskyldig

Brukar köpa sukrin på lchfbutiken på nätet annars, är toppen med sänkt fraktpris där tycker jag.

[Pennylane1]
0

# 14 Verkligen? Det står inte på deras sida

under köpvillkor vad jag kan se? 79 står det.

Maybelline
0

Kanske har missats, men tittar du under Fasta fraktpriser så står det 49 kr (inom Sverige)

[Pennylane1]
0

ja just det ! Det ser jag ju nu! När jag letade runt såg jag det inte alls  Obestämd

Fiana
0

lite missledande att det står olika på olika ställen, är det viktigt och man vill beställa kanske säkrast att fråga först

Maybelline
0

Har fått nyhetsbrev idag om det och det har tidigare stått på första sidan som nyhet att det är sänkt, men ja, kan hålla med om att man bör ändra på alla sidor. Troligen missats bara, och det är nog bara att påtala det så ändras det med.

nitha69
0

Jag köper mitt sukrin och florsukrin från www.sockerfri.com billigaste frakten .Har kollat många sidor på nätet men imnte hittat nån som har så billig frakt ,en enhetsfrakt på 39 kr.

Mycket andra grejer också en gudomlig choklad mesd tranbär den är ett måste hos oss.Cool

igilla
0

Hej!

Det var jag som vid ett besök på Daglivs frågade efter Sukrin och bad att de skulle ta in det. Blev ombedd att mejla produktnamn,  producent och allt jag visste till deras produktansvarige. Det gjorde jag förstås och berättade om LCHF, AD:s blogg, KiF:s antal medlemmar (tror att vi var 8000 då) mm. Efter några månader fick jag ett mejl: nu finns Sukrin i vårt sortiment! Nu är Daglivs en fantastisk affär, har ganska nyligen, 3 år?, blivit uppköpt av KF, spelade litet på det, skulle väl inte vara sämre nu än före uppköpet.

Det lönar sig således att begära att affärer ska ta in en produkt!

Smörälskare

MimLan
0

#22 DagLivs har som idé att ta hem allt som efterfrågas, det brukar inte behövas någon motivering, utan bara info.

igilla
0

Nu var det så att jag hade ett långt samtal med produktansvarige på Daglivs vid mitt besök. En mycket trevlig kille som redogjorde för deras policy angående nya produkter, de hade så fullt så de var tvugna att ta bort något "gammalt" för att kunna ta in en ny produkt, därför ville han förvissa sig om att Sukrin var intressant för fler än mig. Det handlade också om producenten kunde tillhandahålla tillräcklig mängd för Daglivs. Jag visste då att de hade idéen att ta in det som efterfrågades, så jag blev litet förvånad!

Förstår inte riktigt ditt inlägg, tror du mig inte? Att jag skrev relativt utförligt var för att stimulera icke Stockholmsbor att begära att LCHF-produkter tas in i deras affärer, det är skönt att kunna handla i affär och slippa handla på nätet.

Smörälskare

MimLan
0

#24 Jag kan inte se att jag i min mening jag ger dig intrycket att jag inte tror att du gick tillväga så.

.

dumlis
0

Har handlat sukrin vid flertal till fällen från olika nätshoppar. Nu senast fick jag påsar som hade helt olika storlekar på kornen, såg verkligen inte ut som vanligt. Det visade sig att tillverkaren har haft så mycket beställningar att deras gamla leverantör av Erytirol inte kunnat leverera tillräckliga mängder. Då har dom anlitat andra som inte har samma kvalite på det dom tillverkar. Dessutom är sukrin inte längre Ekologiskt! Så fort någon lanserar en bra produkt och det blir en bestseller blir dom giriga och ska tjäna ännu mer, för jag antar att sämre kvalité och icke ekologiskt blir mycket billigare för tillverkaren = mer vinst. Trist!! Rynkar på näsan

[Pennylane1]
0

har det verkligen varit (uttalat) ekologiskt innan då? Har inte stått något om det på de förpackningar jag sett…

dumlis
0

Från början var det ekologiskt, (fast huvudleverantören i Sverige har inte ens tagit bort informationen på sin hemsida fast dom vet att det inte är ekologiskt längre), tillverkaren i Norge har gett svar till min leverantör att det inte längre är ekologiskt pga av att de bytat tillverkare.