Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 6718 ggr
[tililili]
0

Stavmixer

Läste ett tips i ngn recepttråd (tror jag) om en hyfsat billig stavmixer med ganska mkt tillbehör.

Lite skålar och hackgrejer och så skulle det gå att vispa grädde, antar att det inte är vanliga kniven man gör det med?

Pasi
0

Jag kör med en Hugin Soda för tillfället - en riktigt kraftfull sak med mixer- och visptillbehör för strax över 400:- på coop (för ett år sedan).
Den har varit riktigt bra, förutom att mixerskålarna inte tål nån värme - spricker sönder om man gör t ex äggmjölk.

Har en betydligt klenare Braun-stavmixer sedan tidigare, som levererades helt utan tillbehör. Billig (160:- eller dyl) och den bästa jag provat för puréfabrikation.

Hade även en 69:- mixer från ÖB som passar bäst i sopphinken pga sin dåliga konstruktion, mixar visserligen men skvätter ner överallt (är det varmt så skrattar man inte ens).Flört

Million
0

Du kan få ett tips på vad du ska akta dig för: Jag har en från Bosch (bild), den kostade ca 600 kr och är egentligen jättebra, det enda som är dåligt med den är burken med knivgrej i botten, den har gått sönder 2 gånger!