Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5091 ggr
unoblom
0

Vindruvor o päron shit

Har just kommit på mej själv att jag "mockat" i mej vindruvor o päron hela sommaren till min älskade mögelost. Inte konstigt att vågen stått still.

Vad ska jag ersätta syrligheten i vindruvor o päron med när jag vill ha något till mögelosten ?

Från och med NU skall jag SLOPA all frukt. Måste nå mitt mål. Och det gör jag nog inte med frukttillbehör. Jäklar, att jag inte tänkt på detta förut.

Viktor-88
0

Sauerkraut passar fantastiskt med ost.

ikis24
0

Alla mjölksyrade grönsaker. Min morfar brukar mjölksyra alla tänkbara grönsaker, och det är så himla gott att gegga ihopp med keso eller lagrad riven ost. Kan tänka mig att det är ohyggligt gott till dessertostar med, och jag har läst någon beskrivning av hur man bär sig åt för att mjölksyra grönsaker. Verkar inte så värst svårt.

Inkanyezi
0

Visserligen inte kolhydratfritt, men jag gillar paprika till ost, främst röd och gul. Oliver är också gott tillsammans med ost.

unoblom
0

Sauerkraut ? Är det samma som syrade grönsaker ?

Wtn3
0

Sauerkraut är surkål.

ullebull
0

jag håller med  Inkanyezi, paprika är det bästa till ost.

Det smakar bra och "krasar" lite när man tuggar det. Päron är gott men tyvärr inte det bästa för då äter man 1 helt( i alla fall jag) men med paprika räcker det med ett par ringar.

ikis24
0

Surkål, ja - alltså mjölksyrad vitkål. Bara för att förtydliga.

Skowne
0

Ett glas rödvin istället för vindruvorna? Eller några få druvor..

Brukar ha någon god korv, paprika och ett glas rödvin till.

Seglarina
0

På Willys har dom smala hårda kryddiga korvar med olika smak.Dom är förpackade två och två och knapriga. Bra som tilltugg om  man nu ska "mysäta".

Annars är nog det där syrliga friska som jag saknar också, ska prova surkål!

unoblom
0

Ja, nu blir det nog paprika. Det är så att jag äter ganska ofta mögelost så det är nog inte så klokt att dricka vin till varje gång. Flört

Och surkål, det går säkert bra om jag skulle orka laga. Finns det förresten att köpa färdigt i konserv? Eller har jag fel ?

Till helg får det bli vin med mögelost.

Men tur att jag kom till insikt med dom sabla vindruvorna och päronet som brukar bli ett helt jo.

Inkanyezi
0

Syrning är ju en konserveringsmetod. Det brukar finnas surkål både i glasburk och på plåtburk.

unoblom
0

Härligt, då blir det att smaka på det då !

AlbaStiffler
0

surkål är dessutom bra för tarmfloran, tror jag läst nånstans om att man gärna bör äta 1 msk om dagen. :-)

Står ofta på "turkhyllorna" i mataffären samt på grönsakskonstervhyllorna vid andra picklade saker.

Finns även massa andra färdiga syrade produkter, tex syrade morötter osv osv, dock gillar jag surkål bäst. :)