Grrrrrrrrrr förb*nnade socker i mat!
Idag ville min 88åriga pappa bjuda mig på middag ute på stan som tack för att jag hjälper honom med saker. Jag fick välja resturang. Jag valde ett stekhus (Texas Longhorn ni som bor i Stockholm) för jag tänkte att då kan jag äta sallad, grillad köttbit och aromsmör - perfekt. Jo hejsan!
Till salladen sa jag av gammal vana att jag inte ville ha någon dressing utan tog balsamvinäger i stället. Smakade sött och äckligt! När jag åt av vitlökssmöret tyckte jag att det smakade annorlunda, men jag såg att det var chili i så tänkte det var npågon kryddning. Efter halva portionen frågade jag servitören vad de hade i sitt smör eftersom "det var så gott" (Tyckte jag inte men ville inte säga varför). Då ler han och säger - chili och en hel del socker och grädde!! Vem faro har socker i vitlökssmör??!! Så middagen idag blev inte rigtigt som jag hade tänkt mig!
Socker i vitlökssmör, Ja det var nog första gången jag hörde det…..
Ändå bra att man vågar fråga….
Servitören där jag var igår, frågade jag vad där var i såsen. Svaret jag fick vara att det var ingen fara för där var absolut inget fett i såsen så som grädde och så.
Nähä sa jag och småfnittrade…..

Hehe!