bacon vs fläsk
har suttit här och läst lite och insåg att det är ganska många nya här på forumet :) wow!! så roligt!
Vill ge ett litet tips när det gäller bacon. Jag tröttnade ganska snabbt på den salta smaken och att man var tvungen att äta så mycket för att få i sig lite fett…dessutom gillar jag inte bacon som inte är ganska rejält stekta. blev bjuden hos vänner på stekt fläsk en kväll (tack till vänner som förstår sig på en och ens kost!) sen dess köper jag enbart orimmat stek/sid fläsk i butiken. super gott osaltat och man kan få riktigt tjocka skivor! speciellt willys är duktiga på att ha matigt fläsk, icas är lite väl lite kött…men men …detta fläsk äter jag till frukost, lunch, och middag :) naturligtvis inte alltid men alltid istället för om jag skulle haft bacon. jag tror att Skaldeman oxå förordar just denna sorts fläsk framför bacon.
Tack - jag är där nu att bacon blir lite av en magvändare // Carol

Jag tycker heller inte om vanliga bacon de är på tok för salta. Jag har provat att lägga dem i mjölk under natten innan jag ska steka dom då blir dom lite mer ätliga. Tror att jag är känsligare för salt nu än tidigare?
Man blir saltkänslig.