Huvudvärk av kolisar!?
Tjo hopp!
Jag har sedan två veckor tillbaka försökt att äta enligt LCHF!
Jag tycker det går jättebra, men har varit oförsiktig då jag inte varit hemma.
Första veckan fick jag endel huvudvärk och under andra veckan firade jag midsommar och åt en del tårta!
Dagen efter var som försörd med extrem huvudvärk!!
Samma nu i helgen då jag åt en "glassbåt" igår och idag har huvudvärken slagit till!!! Det har dock blivit bättre, men har en ihållande trötthet som sitter o trycker. Blev även illamående i går efter glassen.
Jag vill bara fråga nu om kolhydrater triggar migrän?!
Tack på förhand! :)

Huvudvärk tillhör inte de vanligaste problemen man kan få när man gör avsteg, sabbad mage och allmänt illamående är vanligare. Men däremot kan de som lider av migrän bli fria från det genom att dra ner på kolhydratintaget.
Japp, man blir ofta kolhydratbakis morgonen efter ett avsteg ;)
Jag får precis som du extremt mycket huvudvärk om jag äter massa kolhydrater. I alla fall av lösgodis, det tänker jag aldrig mer äta..
Trött blir jag också, förstår inte hur jag tog mig igenom dagarna förut med kolhydratmat.
Okej! Tack alla för era svar!
Jag har ju mycket problem med migrän och huvudvärk av spänningstyp och detta har gjort mig såå nyfiken på LCHF då jag läst att många med just huvudvärk kan bli bättre!
Det finns dock många skeptiker här i världen som tycker att det är idioti! Men för mig!!! Jag har inget att förlora!
Tack!!

Min huvudvärk som jag i princip alltid haft 2-3 ggr per vecka försvann helt i och med att kolhydraterna togs bort.
Troligen för att blodsockret nu är superbalanserat.
Vid avsteg kommer de gamla känningarna tillbaka förstås.
Huvudvärk
Illamånde
Dålig imagen
Är dom 3 grejerna som känner av.
There is no failure, only feedback. - Art De Vany
Jag har tidigare haft problem med regelbunden migrän. Påverkas lätt av väder (kvav åskluft, extrem värme) och vätskebrist till exempel. Vad jag sedan märkt av efter att ha börjat med lchf är hur migränen även måste ha påverkats av blodsockersvängningar, efter hur jag slarvat och ätit dålig mat och socker t.ex.. Blodsockernivån har jämnats ut och migränen är borta. Visst, huvudvärk någon gång då och då, men inte alls på samma sätt. Socker får mig att må dåligt, helt enkelt.