Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4455 ggr
anname
0

Vikten börjar minska!?

Hej hopp!

Har ätit lchf nu i nån månad kanske… (har lixom ingen direkt koll.

Jag åt även en medicin, sandomigrin, i förebyggande mot min migrän! Denna gjorde i början att jag gick upp ca 10 kg i vikt på kort tid.
Jag bestämde mig att sluta med den för att se om enbart kosten kan hjälpa mig med att minska migränattacker! Dessutom hade inte vikten påverkats nånting utan jag stod stadigt på mina 76 kg.
Måndags var min första tablettfria dag och har sen dess gått ner nästan 3 kg!? Detta är ju sjukt mkt på bara 3 dagar!
Hur som så verkar det som om kroppen börjar ge med sig nu då sandomigrinen e borta.

Men kan det verkligen gå så fort!?

Det kanske blir så då medicinen blockerat eventuell viktnedgång på den månad jag ätit lchf!?
Ingen aning… men riktigt förvånad vart jag!

Sen undrar jag ju hur hälsosamt det är att loosa vikt så pass fort… Lr så kan det va vätskan i kroppen!?

kaisakavat
0

Det kan vara vätska, en stor andel i alla fall.

Men nånting hände uppenbarligen när du slutade med medicinen. Det är bara fortsätta äta bra och se vad som händer.

Hoppas verkligen du ska slippa migränen!

Lycka till även med att förlora kilon. Skrattande

anname
0

kaisakavat: Tack för ditt svar! :) Jaa jag får vänta o se hur pass mycket vikten "reduceras". Sen angående migränen så var jag o köpte magseum idag så får vi se om det kan hjälpa mina muskler runt huvud o axlar att slappna av lite!

Skrattande

Cecettan
0

Det är nog mest vatten du tappar i början, men sen blir det annorlunda. Enligt Sten Sture Skaldeman så är det inte bra att tappa kilon för fort, då det kan bidra till löst skinn som inte hinner ikapp kroppen. Men har för mig att han tycker att ett halvt kilo i veckan är lagom.

Lycka till! :)

anname
0

Cecettan: Tack! Ja jag förstår ju själv att det inte är bra att tappa kilon fort! O det önskar jag inte heller! Men tror det är just vätska då det verkar stannat av lite nu!! :) Vi får se hur min kropp reagerar framöver! :) Har ju inte massa kilon att loosa utan kanske en 10 lr så…

Tack för ditt svar! Glad

Cecettan
0

Lycka till! :)