Fläsksvålar
Var på Willy's i en annan stad och köpte tre påsar med fläsksvålar. Idag satt jag med smör och åt fläsksvålar med smör på.
Jag känner mig störd!!! 

Man kan leva på svål har jag märkt. Jag doppar dom i mitt gräddiga kaffe. Visst låter det sjukt?
Ja, en dietist skulle ju få spel! 
Ha ha ha äntligen någon som vågar komma ut och berätta. Visst är de goda?

Jag törs inte prova äta mina från Willys, de luktar ju h-lvete!
Jag tvingade sambon att prova, han nöjde sig med en!
Seriöst, de är FÖR goda! Jag älskar dem. Hehehe, har jag kommit ut ur garderoben nu? ;)
Yes och du är inte ensam !!

Håller med Surra. Man svimmar nästan av stanken ur påsen. Men jag provade att mala ner dem och ha i köttfärsbiffar, och det blev gott!
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Köpte en påse fläsksvålar…..blä…..de smakade gammal gris!!!
Det ÄR gris, hur gammal vet jag inte…
Numer pensionär i Nynäshamn
Men… Var får jag tag i dem…
Bor i Karlstad och hittar dem inte i en enda affär…
Vet ni någon affär som har dem i sitt normala sortiment?
L
Är det olika mellan olika fabrikat? Vad heter den påsen som stinker och vilken är det ni doppar i kaffet..? 
Mina heter Mr Chipps Flaeskesvaer och köps på Willy's. Jag vet att Netto ibland har haft också…

Samma som Frejas. Stinker svårt.
*stay calm - be brave - wait for the signs*
Jag mumsade fläsksvålar i kväll… och dippade i creme fraiche… Dögott!
…ööh… Känner mig milt tveksam, men ska testa vid tillfälle…

Nej hjälp jag törs inte! vet inte hur jag ska komma över denna spärr m lukten! det måste finnas fler märken är Mr Chipps…
Funderar på att hårdsteka bacon istället och äta dem kalla när de stelnat, som snacks.
Jag har ätit dem någon gång men är inte så förtjust i dem, så jag lär väl inte handla fler.

Jag dippade min svålar i Creme Bonjours matlagsningsfraiche, vitlök och örter - smakade urgott.

Jag dippade min svålar i Creme Bonjours matlagsningsfraiche, vitlök och örter - smakade urgott.
Åh gud, nu får jag fler diptips till svålarna! Tack cia4fun och DaMum! :D
Nelson Jag köpte mina på willys i karlstad. Men jag undrar om någon har blivit dålig i magen av dem? min mage reagerade men vet inte riktigt om det var fläsksvålarna som var orsaken.
jag tror jag håller mig till hemmagjorda. Är dtenån som vet om de köpta svålarna är friterade? med tanke på transfetter och så.
Nog är de friterade alltid, men förhoppningsvis i sitt eget fett. Jag får bara tag på Mr Chips. Tycker faktiskt de smakar lite tvål, men det är ju gott att knapra. Det nämndes ett annat märke förut som Willys också skulle ha, men inte min Willys inte.
Jag har mailat OK Snacks AS i Danmark angående deras fläsksvålar som säljs bl a på Netto. De är friterade i sitt eget fett.
Köpte ett annat märke på Ica Maxi, också danskt fabrikat, Lyka. De är inte lika "blöta" som OK Snacks, men jättegoda. Vet ju inte säkert om det är friterat i eget fett, men det står inget på påsen som motsäger det i alla fall.
http://lyka-snacks.dk/flasksvalar.htm
Hur som helst, de här svålarna från Lyka har ingen lukt överhuvud taget, om man nu är lite känslig för det. Så det kan ju vara värt att prova.
Nöff!
Din gris saknar knorr DaMum… då är det väl en LESSEN gris…
Men vid fritering, sitt eget fett eller inte, blir inte det inte transfetter vid själva processen? De kommer ju upp i en såpass hög temperatur då så det omvandlar väl fettet? Undrar om det finns någon som är kunnig i detta här på forumet.
Det var en gång en trött gris som åkte till England och blev pig(g)
Det tål att tänka på det där om temperatur vid fritering o s v. Men jag hoppas det är "fritt fram" för de här snacksen, för jag gillar dem!
Margareta! Det är klart att grisen är ledsen om den vet att den ska bli uppäten…!
Vem har talat om det då?
Grisar är KÄNSLIGA och INTUITIVA varelser! Precis som vi människor!
Visste ni att grisen är till 98% lika oss genetiskt?
Så klart att grisen har på känn att det bär av till slakteriet… stackarn!
Jag gillar verkligen grisar! Både levande och…tillagade…
Jag gillar bästa grisar som slipper slakterier och får dö hemma. Vi hade förmånen till det innan man lade ner verksamheten och det SAKNAR jag.
DaMum: Fråga AnTeX så fixar han ett studiebesök åt Dig… De har gott om levande grisar på hans skola… just nu bygger de om till Ekologisk drift.
Går AnTeX möjligen på Berga?
Baerta ska få göra ett studiebesök på Berga Lantbruksskola nu under våren, där har de ju enormt många grisar!
Skulle önska jag kunde följa med… men grisarna kanske blir rädda för min el-moppe!
Jag skrämde i alla fall en älg på Skansen med el-moppen en gång…
AnTeX går på Berga. Tror nog du kan åka där på elmoppen. De har en kille som åker överallt med sin elbil. Det finns grisar som man ser utifrån utan att behöva ta sig in.
Åh, Margareta… jag MÅSTE DIT!!! Vet inte om jag är knäpp eller vad, men GRISAR ÄR UNDERBARA!
Drömmer om att få hålla ett sprattlande och skrikande litet kultingknyte i mina armar och få pussa det lilla blöta trynet!

Da Mum! Nu får du sluta prata om grisar på detta sätt jag sätter mina Lyka fläsksvålar som jag köpt på City Gross i halsen. Grisar är ju så sööööta men jag försöker förtränga det nu när jag är grisätara av stora mått. Jag älskar ju också grisar och kultingarna är ju bara så fina. Måste vi äta dom ska vi inte börja äta bara broccoli i stället…..

Jag har jobbat med de små liven Har varit grisuppfödare.
Dom e jätte goa
Hade en sugga som skulle ha morgonkel inna hon fick matt och fick rent i boxen
Annar blev hon sur och stälde sig ivägen när man skulle fram till honn.
Gillar även jag grisr små
Kulltingar luktar faktiskt som bebisar
#36 och #37
Jag tycker också det är knepigt! Innan jag gick över till LCHF så var jag köttatare FÖRUTOM griskött! Just för att de är så gulliga…
Men nu har jag intalat mig att grisar som är lyckliga och har ett bra liv, också är bra för oss på insidan. Bara de inte har pinats under sin levnad, så gör det inget tycker jag.
Iza… lyckliga du! Att få snufsa på en liten kulting… en dröm jag haft i många år! Åh!