Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4699 ggr
Affarskvinnan
0

Pasta

Hej,

Är det någon som har provat pastan som säljs på www.lchfbutiken.se?

Det sägs att den pastan innehåller 41 g kolhydrater och att endast 5 g tas upp av kroppen. Resten passerar tarmsystemt utan upptag.

Isåfall kan ju vi som äter LCHF mat äta just den pastan.

Inte mig emot, är det något jag saknar är det just pasta.

Affärskvinnan

Pasi
0

Om kolhydraterna inte tas upp av kroppen - varför räknas kalorierna för kolhydraterna då med i energiinnehåll?
Sånt gör mig skeptisk.
Dessutom är det gjort på spannmål, det troligen mest skadliga enskilda livsmedlet vi har (och innehållsförteckningen står knappast i mängdordning, som det bör).
Om inte alla kolhydrater tas upp så matar de istället tarmmikrober och ger en ganska oromantisk mage.Tungan ute
Tummen ner för pastan, dock finns det en del andra produkter där som är fina.

[Pennylane1]
0

konstigt… länken ledde inte till LCHF-butiken

Mervi
0

Nej, det gjorde den inte, jag har kollat.

[vaargen]
0

#2/#3

Förmodlingen någon som säljer hemsidor/urls och "fel-länkar" för att höja besökstalen=högre värde på sidan.

Pasi
0

#2-4 Det var en punkt för mycket i länken.Glad

Zepp
0

Alla kolhydrater som anges i förteckningen tas upp i blodet.. annars skall det stå fibrer.. så ser lagstiftningen ut.. och det är inte felskrivet kan jag tala om!

Vi har haft uppe detta i flera trådar tidigare!

Lågkolispasta - Resistent stärkelse - Lasagne????

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

JAUS
0

Resistent stärkelse är fiber de har bara en annan märkning i USA där man även räknar fibrerna som kolhydrater. Det viktiga med denna pastan är att man inte överkokar den för då förvandlas den resistenta stärkelsen till vanlig stärkelse. Det gå inte återuppvärma pastan heller utan måste äta den direkt eller så får den vara kall (i sallader t.ex.)

Ett bättre alternativ ur kolhydratsynpunkt är shiratakinudlar.