Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 2867 ggr
Gittan-Xyz
0

Kokosolja

Finns det inte flytande kokosolja? Typ olivolja?

Margareta
0

Kokosfettet flyter när det är rumstempererat och blir hårt i kylskåp. I alla fall hos mig som har varmt hemma. Hos den som har mindre varmt är det halvhårt, har vi kommit fram till i en annan tråd.

Numer pensionär i Nynäshamn

Piltson
0

Kokosolja är flytande i sina hemtrakter, där det är varmt. Hos oss föreligger den som fett vid temperaturer under c:a 24 grader. Det är förstås förvillande att det står "olja" på en burk med fett

Bullan
0

Läste på en sida där de säljer kokosfett…att smälttemperaturen ligger på +27 grader.

*Tänk på att det du säger om andra sist och slutligen säger allra mest om dig själv!*

Gittan-Xyz
0

Men VAR köper ni den? Dietshops verkar jättedyr, knappt halvlitern kostar 175:-. Så som ni frossar i kokosolja misstänker jag att ni köper billigare (och ekologisk?).

Margareta
0

http://www.crearome.se har jag beställt min ifrån. 5kg i hink

Det finns även en norska sajt som Sten Sture brukar tipsa om.

Numer pensionär i Nynäshamn

Langhol
0

Jag köper min kokosolja från Mora yogacenter.

159:- för 1L och 259:- för 2L

Man kan prenumera på den och får den hemsänd 1/mån.

monkan
0

¨#5 det är den här sajten SSS brukar referera till. Den går att köpa på min hälsokostbutik här i Norge, men de butiker jag varit inne på i Sverige har inte kokosolja alls.

asagasa
0

Om du bor i Uppsala kan du köpa kokosolja hos Maria Dagerberg, Face, body & Mind (www.mariadagerberg.com) för 80 kr/kilot, och om du bor i Stockholm har du en hälsokostaffär på Söder som heter Gryningen på Folkungagatan 68, där det kostar 65 kr kilot. Billigt och BRA!

Det är sån där kokosolja som inte har någon smak.

Gittan-Xyz
0

Jag ska nog aldrig få tag i den där kokosoljan. När jag går till http://www.crearome.se kan jag helt enkelt inte hitta kokosolja i webbutiken och när jag skriver in "kokosolja" som sökord så kommer det upp att det inte finns kokosolja…

[Saiva]
0

Testa att söka bara på "kokos".

[linda-pinda]
0

#5 och ni andra: jag gick in där för att köpa, men tyvärr tar de inte emot order på under 500 kronor, och det hade jag ingen lust med i brådrasket - måste ju testa först och se om jag gillar kokosolja/fett. Några andra tips (bor i Göteborg)?