Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4822 ggr
anname
0

Aldrig mer mc flurry!

Ja… vi var iväg i går hos några vänner o åt en brödbit samt lite potatis… på väg hem kände jag att jovars en mc flurry skulle inte va fel! "Har ju redan ätit onyttigt idag….." sagt o gjort! En mc flurry senare mådde jag hemskt o när vi kom hem var jag parkerad inne i badrummet o spydde hejdlöst!

Att man kan bli så dålig!?!

Aldrig mer mc flurry för mig!

Någon annan som blivit dålig av nånting "kolhydratrikt"?

[annalinnea]
0

Jupp, jag hade ätit lchf i flera månader och av någon anledning åt jag bröd… Då mådde jag hemskt illa och magen sa ifrån.

Caffelatten
0

Min kompis som också äter LCHF blir riktigt risig i magen/illamående om han äter något kolhydratrikt. Som ett brev på posten…

anname
0

Ja tack… men ändå som en liten bekräftelse där att man faktiskt klarar sig ifrån den där glassen o det där brödet! :) Hehe!

Wtn3
0

Ibland önskar jag nästan att jag reagerade lika illa på avsteg, skulle få mig att göra färre av dem, haha. Men jag är nog ändå glad att jag kan fuska med vad som helst och inte få några andra besvär än avstannad viktnedgång någon vecka och ökat kolhydratsug några dagar, för jag är ändå så förtjust i öl och tortillas/majs när det vankas tacos att jag undrar om jag inte hellre skulle vara groteskt fet än att avstå från de sakerna.

willas
0

Jag blir inte så illamående att jag kräks, men äter jag mycket kolhydrater (vilket skett i form av glass denna sommar) så får jag tillbaka min gamla huvudvärk i minst två fall av tre.

Då jag nämnde detta för min dotter (inte LCHF-are) så sa hon att om hon kommer hem trött från jobbet och äter godis och sedan sover en stund, så fåt hon i allmänhet huvudvärk. Om hon bara tar tuppluren - utan godis -  så blir det ingen huvudvärk. Så kolhydrater kan ge huvudvärk också  för andra. Det gjorde den ju för mig, förr hade jag jätteofta huvudvärk, men förknippade den aldrig med vad jag åt.

tk71
0

Jag åt en sån när jag var på semester. Var hur gott som helst. Det kan ha varit bristfällig hygien i köket som du reagerade på.

anname
0

Huvudvärk är oxå nåt som jag får o har kunnat koppla det till kolhydraterna!
Har ju även blivit illamående tidigare av just glass, men inte så här dålig.

Ska definitivt va mer försiktig nästa gång!

Sambon delade ju glassen me mig o han vart inge dålig..!?
Jag kanske var känsligare lr nåt men kul var d inte!

Tack för att ni delar med er av erfarenheter o tankar till mig! Skrattande

raphanus
0

Jag äter LCHF sedan tre år. Första julen efter kostomläggningen var jag i Tallinn och kalasade på glögg och brända mandlar. När jag kom hem firade jag sedan mellandagarna med en hink vid sängen.

jessica74
0

käkade nachochips i fredags (åkte räkbåt men åt tacos) och i lördags mådde magen inte bra… och igår hade jag huvudvärk hela dagen… något bättre idag!