Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 2309 ggr
Surra
0

Misslyckat restaurang besök...

Då var det dags att prova restaurang, med denna kost.

Vilket skämt! Ledsen

Jag hade i god tid redogjort för maten jag kan äta via e-post med en anställd på restaurangen. Fik ett förslag tillbaka om gräddsås.

Kom dit igår, de sa att jag inte hade beställt nån mat ( vi var ett sällskap på 40 pers). Jo sa jag via e-post med någon, men då sa dom vet du hur många som jobbar här?

Vad ska du ha då? jag sa en fläskfilebit med sås på smör & grädde, inget mjöl & socker och gärna extra smör till + sallad.

Vad fick jag? ur deras meny en fläskfilebit, en strimma svartsås (oidentifierad)  och en strimma ljussås…

Var är salladen? då kom dom med isbergssallad, nån gurkbit & några tomater i???? Jag var så arg men maten kallnade, sällskapet var ju många så jag orkade inte…

Ingen förrätt passade mig å ingen efterrätt det var den torftligaste middagen någonsin.

Blev jag mätt? NIX och 250 kr fattigare…Thanxs for nothing!

Surra
0

Behöver jag skriva symptomerna idag?

ont i magen, gräslig huvudvärk & skakningar i kroppen. Ledsen

Iza_the_cat
0

Tycker synd om dig

Tänk på att ta kopier på dina e-mail med dig nästa gång eller gå till en anna resturang

Kunde du inte beställt någon form av räkcoctail som förrätt ?

Kramrar om

Surra
0

Jag äter inte räkor…dom hade nån kanarellsoppa men den var väl redd m mjöl å så skagenröra vilket jag inte äter på toast dessutom.

Jag mailade dem iaf och skrev att jag var besviken över besöket (det finns läskvitto så jag vet att de har läst det iaf)

Jag kommer inte att besöka denna restaurang igen, det var många andra som inte tyckte att maten var så god heller

Tänk om man vore allergisk då? vad händer om de missar det? Jag tror att jag ska börja köra med det.

Tilda-T
0

Kör hellre med att du är glutenallergisk  men då får man poängtera att man inte tål maizena heller för annars reder dom såser med detta.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

zeretki
0

DÅlig service, speciellt om de lovar innan att fixa det åt dig!

Surra
0

Ja jag har fått snabb respons av dom nu (via mail) så vi får se hur detta löser sig, jag orkar inte tjafsa igår och inte idag heller känner jag.

De höll med om dålig service och bemötande, det får jag väl vara nöjd med.

Både kocken och en av servitriserna har hört av sig, de vill att jag ska lämna nummer så de kan ringa upp men nej tack, vad kan göras ogjort?

ovkyhn
0

Jag äter ofta på resturang o det har aldrig varit något problem.

Airam1
0

#6 - Inget kan göras ogjort, men det kan alltid bana väg för bättre förståelse för nästa gäst som önskar specialutbud.

Jag har heller aldrig haft problem när jag käkat ute.

Monsun
0

Jag håller med Airam1 - de har missat tåget med dig, men om du kontaktar dem kanske du kan hjälpa nästa gäst som äter LCHF diet? God gärning och stjärna i himmelen och allt det där!Flört

Surra
0

Nu har jag blivit erbjuden att ta med en vän och komma och äta middag, de bjuder såklart!

frågan är bara vad jag ska äta? Förvånad haha, jag är tveksam till detta…

Jag frågade om sambon ville med på middag, han frågade mig - har de pizza? så lätt har han det, trådsmal och behöver snarare gå upp ett par kg