Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1206 ggr
Vargalyster
0

Polisanmälan/stämning?

Funderade på en grej. Om någon skulle göra en anmälan mot livsmedelsverket och kräva skadestånd för deras sjukdomsalstrande kostråd kanske saker skulle ske lite snabbare? De kan ju omöjligt bevisa att de inte gjort fel. De har försummat vetenskapen ända sedan 70-talet om inte längre och gett kostråd för marknaden, inte för folkhälsan. Vem bär ansvaret för detta? Skulle saken redas ut i domstol skulle den ju vara klar sen liksom. All fakta för målet är ju redan samlad! Ändringen av statens kostråd borde ju gå tämligen snabbt att ändra efter en fällande dom!

Pasi
0

Intressant tanke!

cia4fun
0

Har också funderat på hur vi blivit lurade att äta lågkaloridieter…En tankeställare!

navarro
0

Jag haller med eftersom jag anser mig dubbelt lurad! Av bade att inte fa nagon upplysning som hjalper och att fa rad av lakare att bosatta mig i utlandet. Tank om allt detta hade kunnat undvikas och jag kunde ha fatt se mina 5 barnbarn dagligen och hjalpa min 92ariga mamma lite mer an nu nar det bara ar telefonkontakt, eftersom hon vagrar ha att gora med datorer (Messenger).

DaMum
0

Om vi har lite is i magen och förhoppningsvis snart får se en OBEROENDE forskning om maten och hälsan - det har ju faktiskt skrivits en del om att det är på gång - så kanske det kan bana väg för en stämning.

Jag hakar gärna på! Känner mig grundlurad och anser att jag förlorat i princip 25 år av mitt vuxna liv i fåfänga bantningsförsök och kronisk svält.

dcos
0

Låter spännandeSkrattande Tvivlar dock på att de skulle ta åt sigLedsen

Jag tror iofs att det skulle väcka lite debatt. Men jag tror inte att det skulle leda någonstans rent rättsligt. LSV är en myndighet som leds av personer som fått vår demokratiskt valda regerings godkännande. Dessutom arbetar de ju för svenska folkets bästa, eller skall iaf Penga mun

Myndigheten har nog imunitet på något vis. Det skulle vara om de skulle få fram någon syndabock som får ta på sig skulden isf. Förmodligen någon relativt "oskyldig" stackare…