Stevia vs. Sukrin
Vilket är bäst att använda vid bakning?
Vore väldigt tacksam för era åsikter! Vill dock påpeka att detta inte handlar om en sötningsmedlets vara eller icke vara, utan vilket som är bäst att använda när man vill baka.
Var är sukrin och var kan jag köpa det? Antar att det är sockerersättning…..
Yamuna
Sukrin använder jag. Stevia ger mig migrän och har en otäck bismak.
#1 Sök så hittar du svar.

Migrän är ju inte att leka med! :(

#4 Nej, förstår att det inte går att få exakt samma smak som med socker. Du har inte märkt någon bismak med Stevia?
Jo, de har de flesta som provat Stevia. Men det är populärt ändå.

Personligen tkr jag stevia smakar tandkräm, men jag vet många andra som tycker det är helt ok vid bakning. Alla är vi olika =)
Sukrin, är det inte en massa kemikalier i det? 
#7 Nej, sukrin är en 100% naturlig produkt. Du blandar nog i hop det med sukralos som är ett miljögift.
"Metallsmaken" beror på sukrinets kylande effekt (liknande som för xylitol). Sukrin är utmärkt att göra glass av: 1/2 dl sukrin, 3 äggulor, 3dl grädde och en halv vaniljstång.

#8 Det lät riktigt gott!
Tror det blir en tur till Ica imorgon och köpa lite sukrin. Har redan köpt stevia på en ekobutik här i stan, men den är ju så himlarns dyr :(
Har du sukrin i din ICA? Lyllos dig.
Synd att sukrin kostar 75-80 spänn på ica :/

#10 Dom har tydligen tagit in på Kvantum tack vare Catnap :-D
#11 Isåfall är det ju samma pris som på nätet, fast man slipper frakten. På lchfbutiken så kostar 500g 85:-

#8 Jaha det lät ju riktigt lovande. Ska genast springa ner på coopså får vi se vad jag hittar på att baka sen 
Glömde nämna att sukrinet ska lösas upp i den uppvärmda grädden tillsammans med vaniljen.