LCHF- Dryck?
Hej!
Ni som kör LCHF, vad dricker ni vanligtvis under middagen/frukos/lunchen?
Kaffe eller vatten.

Vatten, vatten, bara vanligt vatten!
Vatten, citronvatten eller fun light (gott nu på sommaren när alla dricker vanlig saft eller läsk :)
Vatten, te, iste.

För törsten.. vatten.. för yrslen torrt vin.. på kvällen te.. och när som helst på dagen kaffe!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Kaffe, te ibland, hembubblat vatten med citron eller bär, någon enstaka gång Coca cola zero.
Och te såklart! Massor med te. Gärna grönt.

Till maten dricker jag saft, inte blandat som det står på flaskan utan betydligt svagare, jag kan inte med att dricka vanligt vatten om jag inte är väldigt, väldigt törstig. Också dricker jag te förstås men aldrig till maten
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Till maten dricker jag vatten men det gjorde jag oftast även innan jag började med lchf.
Och även jag håller mig till vatten (oftast vanligt kranvatten) till mina måltider.
Annars blir det te med kokosfett
Vill jag lyxa till det så tar jag pepsi max alternativt rött eller vitt vin.
Dricker i princip alltid vatten och har gjort så långt innan jag började med LCHF. Dricker inte alkohol eller kaffe, men det händer att jag dricker thé i sällsynta fall.

Smält smör.
Gills nog inte som dryck ;P
Vatten till måltider, till frukost dricker jag grönt eller rött te. Annars dricker jag kaffe eller te. Har försökt med kokosfett i te, men det lägger ju sig bara på ytan - inget vidare tycker jag - Hur fixar ni det?

Man sippar teet genom fettet så dras det med lite varje gång.. och så får man så mjuka läppar.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag försökte ett tag med kokosfett i kaffet. Jag klarar det inte. Jag tycker kokosfett har nån unken bismak, och så saknar jag den där milda smaken som kaffet får av mjölk.
Jag dricker vatten/te/pepis-max beroende på vad jag är sugen på.

Har aldrig testat kokosfett till teet, jag använder vispgrädde vilket ger en riktigt smaskig härlig smak, mjölk känns lite avslaget när man nån gång glömt vispgrädde till jobbet.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Kaffe, te och ÄggmjÖlk. Och vatten.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Jag har både kokosfett (med smak) och grädde i kaffet. Grädde för krämigheten, kokosfett för att det är gott och nyttigt. Jag brukar röra om och blåsa lite på kaffet före varje klunk i början så kokosfettet flyttar på sig just där man ska dricka, så får man inte i sig alltihop i en enda svälj.

Aldrig något annat än vatten. Förutom när det är fest då, då blir det vin eller whiskey.
Vatten direkt ur kranen. Miljövänligt, billigt, oftast också nyttigt o gott. 
Light läsk, svart kaffe och bubbel vatten (egen soda stremé" ^_^

-citronvatten
-äppelcidervinäger+vatten
-te
-kaffe
-varm choklad utan socker
-bubbelvatten (ibland)
-fun light/lightläsk vid behov
(är diabetiker så viktmässigt kan jag dricka hur mkt lightdrycker som helst men inte hälsomässigt såklart..)
Loka (krusbär/päron är min favorit) eller filtrerat kranvatten. I början drack jag gräddmjölk (hälften grädde, hälften mjölk), men nu sparar jag grädden till såser och hemgjord glass.