Lojs rapporterar
Idag kom jag i ett par jeans som jag hade innan jag blev gravid! (Sonen föddes oktober -08)
Jag fick inte ens upp dem över låren innan! *yey*
Som mest vägde jag 93 kg (till mina 185 cm), nu är jag nere på 86 med hjälp av LCHF (kom omöjligt ner till mindre än 90 när jag kämpade med "nyttig" mat och stegräknare.) Målet är att komma under 80 kg och landa där, det känns inte alls omöjligt!
Jag äter inte ens särskilt strikt, jag äter en hel del mjölkprodukter och har ibland inte lyckats låta bli en sockerbomb när jag fikat på stan. Men när jag gör för mycket avsteg så stannar såklart viktnedgången.
Jag är så glad att jag hittat ett sätt att gå ner i vikt som jag faktiskt klarar av att följa! Hur svårt är det liksom att äta riktigt god mat? ;)
Innan så har jag börjat äta "nyttigt" och motionera i massa omgångar, det brukar hålla knappt 2 månader om ens det… Nu är det drygt 4 månader med LCHF och jag är inte i närheten av att tröttna! (jag vet, 4 månader är inte så lång tid för en ny vana, men för mig är det faktiskt det. ;)
Jag har även skaffat halvårskort på Friskis och Svettis, men det är väl mer tveksamt om jag kommer lyckas fortsätta med det i längden, även om det faktiskt är roligare än vad jag trodde. :)
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
Party! Underbart att höra, Lojs! Gratulerar!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Grattis från mig med.

Bra jobbat …GRATTIS tjejen…..visst är det en skön känsla att få på sig byxor som varit för små…..
Lycka till i fortsättningen…….peppkramar från nenna31
Grattis Lojs! Och… är det "hund-Lojs"? :-) I så fall har du en klickertränare och LCHF-are till här. Undrar om det är benägenheten att leta efter sin egen sanning som gör att det finns ett gäng som både väljer klickerträning och LCHF i sina liv? 
Själv har jag inte gått ner ett kilo, men flera kompisar kommenterar en annan kroppsform. Hur nu detta fungerar. Mår bra på kosten i alla fall, och tänker fortsätta.

Tack alla! Tänk vad man kan bli glad för en sådan detalj som att ett par passande byxor! :)
Japp, det är hund-Lojs! :) Min teori är att vi klickertränare är ganska pålästa generellt och väljer genomtänkta, logiska metoder till både det ena och det andra. (Eller så är det bara så att vi hört talas om LCHF genom varandra. ;))
Medis på akvariefisk.
Den teorin håller jag med om! ;)
Här är det också klicker och LCHF som gäller! -;)

#7 Snart kan vi starta ett eget, riktigt exklusivt forum! ;)
Tråkigt när man är ute på hundtävlingar, det brukar inte finnas ett enda alternativ i matväg som ens delvis går att äta ute på klubbarna. Jag var på tävling i söndags, tur att jag hade med mig matlåda för det enda som jag kunde äta över huvud taget i cafeterian var pålägget på ost och skinkmackorna…
För övrigt så väger jag nu 85kg och mitt BMI är under 25, vilket länge har varit mitt första delmål eftersom BMI under 25 brukar räknas som normalviktig!
Jag är jätteglad, jag räknas som normalviktig och jag tycker till och med spegeln börjar säga att jag ser normalviktig ut! *yey*
Nästa delmål är att komma under 83 kg, vilket var vad jag vägde innan jag blev gravid. Bara 2 kg kvar! (Jag vet dock inte hur det kommer gå, jag börjar få lite muskler nu tack vare friskis och svettis så mina kilon kanske föredrar att omfördela sig snarare än att försvinna, men vi får se, jag har koll med måttbandet med. :))
Medis på akvariefisk.
Grattis Lojs! Jag tror också på att både LCHF och klickerträning kräver ett öppet sinnelag för att man ska våga prova.
GRATTIS Lojs!
Här är en till. Jag har kelpie, klickertränar och äter LCHF
Rätt skoj fenomen

Kanske en del i det hela är att man inte är rädd att prova något fullt ut. Det är ju många som använder klicker, inte lika många som klickerträning, samma är det ju med olika sorters kost, det är en sak att prova, en annan att fullfölja.
Gnici, vart är din kelpie ifrån?
Medis på akvariefisk.
Här kör vi oxå klicker och LCHF. Däremot av annan vallhundstyp ;)
Bra jobbat Lojs!
Blev inspirerad att börja igen när du la ut den snygga bilden på Facebook!
www.machmo.se

Kul att se dig här Kicki, visste inte att du var medlem! Skulle vara kul att träffa Molly någon gång, hon är ju så himla fin på bild!
Gnici, kul att se någon med valp efter Bashyr, vi har ett kullsyskon på vår klubb och jag gillar honom så mycket efter vad jag sett på nätet! Jag var faktiskt nära att skaffa en valp efter honom innan jag skaffade min yngsta, men den kullen blev inte av. (En av mina bästa vänner har en kusin till din hund med. ;))
Dessutom är båda dina tervar släkt med de tervar jag haft, världen är liten. ;)
Medis på akvariefisk.
Kul! Vad är det för tervar du haft? Jag hade ju tingat en tik ur Newstorys O-kull, men det blev ju bara hanar och så vart det en liten kelp i stället. Ångrar mig INTE det minsta - hon är underbar

De tervar jag har haft är S32502/2000 Cayenne och hennes mor S32817/96 Beey-Boop, du kan kolla upp dem på hunddata vilka de är. :)
Cayenne bor numera hos mina svärföräldrar och lever pensionärslivets glada dagar. Två av Cayennes bröder bor hos mina föräldrar så jag får min dagliga tervdos nästan varje dag.
Bilden är på de tre tervsyskonen.
Det verkligen en del skillnad på kelpie och terv, jag älskar mest storleksskillnaden, det väldigt mycket smidigare format på en kelpie. ;)
Medis på akvariefisk.

De senaste par veckorna har jag varit ganska slarvig med maten, ätit en del mörk choklad, mycket mer mjölkprodukter än vanligt och i lördags blev det lite drickbara sockerbomber. (Jag är rätt nöjd med min nuvarande viktminskning, även om jag vill ner lite till så är det absolut ingen brådska, så jag har blivit lite mindre strikt)
Men ändå, när jag ställde mig på vågen idag så visade den 84,5! Jag låg på mellan 85-86 innan, så jag fortsätter tappa lite lätt trots slarv! Vad jag älskar den här kosten!
Undrar hur mycket som har att göra med att jag börjar varje dag med enbart en äggmjölk.
Medis på akvariefisk.

Idag har jag vågat närma mig vågen igen efter all skräpig mat under Jul/Nyår. Döm av min förvåning när jag fortfarande ligger på 85 kg, gud vad skönt att inte ha gått upp trots att man ätit en del godis.
Jag är lite knäpp, jag undviker noggrannt bröd, potatis, pasta, ris osv, men godis, det fuskar jag minsann med, man kunde ju kanske fuska med något en aning nyttigare…
Funderar lite på om jag gått upp i fett/vatten och tappat i muskler, har inte tränat på friskis och svettis sedan ett tag innan jul.
Eller så är det bara för att jag ätit så lite, har varit hemma/borta ganska oregelbundet och ätit mycket mindre mat än vad jag gjort annars. (Fyllt upp med godis istället för riktig mat.)
Men nu är det vardag igen, ny termin i skolan börjar på torsdag och jag ska skärpa upp mig med mat och träning!
Jag funderar lite på min målvikt, kanske att jag ska vara nöjd med att ligga på 85 som är normalvikt enligt BMI och istället fokusera på att minska midjemåttet och öka musklerna. Det är ju snyggt med lite kurvor med liksom.
Medis på akvariefisk.
Skönt att du inte gått upp i vikt, själv kände jag att byxorna satt åt lite i midjan så det blir att skärpa till sig.
Här är en hundägare till som äter lchf! Kör dock inte med klicker, med en otroligt samarbetsvänlig schäfertik som gör allt för att jag ska säga något vänligt är all träningsutrustning utom rösten det enda som behövs. Tanten (hon är snart 13 år) är numera oxå lchf:are (förutom mjölken då)!

Uppdatering!
Nu är det sommar och Ben & Jerry-glassen ställer till problem för mig… Sockersuget är tillbaka, vilket inte är sådär jättekul, men jag tror att jag lever med det över sommaren, glass och färskpotatis får vara mina laster så länge. Hoppas inte hälsan tar allt för mycket stryk.
I övrigt så äter jag som vanligt, kött, ägg, mjölkprodukter (rätt mycket av den varan, har blivit helsåld på kaffe med vispgrädde…) och lite grönsaker för c-vitaminerna.
Jag är nu nere på 78 kilo (BMI på 22,8) och vågen visar på fortsatt lugn viktminskning trots slarv med sockret…
Jag var faktiskt nöjd redan under 85 kilo, börjar tycka att jag är lite väl smal nu, för min del så har jag gärna lite former. Men men, får väl se när kroppen tycker att jag hittat "min" vikt, och om jag ska därifrån ska försöka justera lite uppåt eller ej.
I juli firar jag 1 år med LCHF, det som jag skulle prova i en månad har blivit en livsstil som jag trivs med! Så roligt att nu se omgivningen få upp ögonen mer och mer med!
Medis på akvariefisk.
Kul att det går så bra för dig. Du behöver inte äta glass och potatis varje dag. Själv tycker jag inte det är så gott längre så jag hoppar över om jag inte blir bjuden på hemodlad potatis. Kaffe med grädde är mums.

Nej, såklart det inte blir varje dag, jag har lovat mig själv att bara synda när jag umgås med vännerna och det blir inte sådär jätteofta. =)
Nu när mitt sötsug triggats igen så är tyvärr sötsaker goda igen, men så länge jag håller mig mätt så är det inte så jättesvårt att låta bli att köpa hem onyttigheter. Och det som inte finns hemma kan man ju inte synda på. =)
Medis på akvariefisk.