Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4573 ggr
steffo70
0

Törstig o nybörjare

Hej!

En kollega har kört LCHF i en vecka nu, hon upplever en enorm törst, varför tror ni?

Hon är lite liberal med frukt och tillåter sig en sådan per dag.

Zepp
0

Hon är inte ensam.. väldigt vanligt i början!

Omställningsbesvär!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

nyppa
0

Jag är inne på min 15 dag i dag och jag har också upplevt en enorm törst dom sista dagarna. Undrar också vad det kan bero på. Har testat lchf några ggr förut och minns inte att jag blev så här törstig då. Häromdagen drack jag två lilter vatten på raken ung en timma efter en måltid. Blev helt plötsligt så jävulusiskt törstig.

[hermes]
0

Jag hade också en period runt tredje/fjärde veckan där jag drack som om jag var en svamp. Behovet att dricka mycket försvann efter en vecka ungefär.

Är jag törstig så dricker jag. Glad

Pasi
0

Överskottsketonproduktionen som förekommer i början är vätskedrivande.

[Pennylane1]
0

jag drack hela tiden en lång period i början.

malinmagnusson
0

Jag är också mycket törstigare nu

Magica1970
0

Jag har inte känt törst förren jag började med LCHF och det var en intressant känsla :)

GoHexan
0

Vad intressant! För mig var det precis tvärt om - var tidigare törstig och drack vatten som en svamp och nu med lchf så dricker jag mera normalt.

jessica74
0

jag dricker hela tiden… och är ändå torr som en svamp i munnen… har kört 4 veckor nu…

/J

JAUS
0

Jag läste i en överlevnadsbok att fett kräver mest vatten av makronutrienterna och kolhydrater minst. Om detta stämmer så är det inte konstigt att man blir törstigare av LCHF.

markazits
0

Jag dricker också mycket mer då jag käkar low carb. Jag tror också att fettförbränningen kräver mer vätska.

//Maria Markazits
http://www.markazits.com

snippen
0

Hon får ju inte växtdelar i sig längre men vatten linerhåller inte kolhydrater så det kan hon dricka Flört